Naš čitatelj Marko Župa poslao nam je dojmove o McDonald’sovom hamburgeru s tartufima iz serije Maestro, koja bi trebala predstavljati McDonald’sovu gastronomsku liniju. Maestro Zigante Tartufi, kako se zove ovaj burger, košta 49 kuna, što je izvan većine McDonald’sovih standarda cijena u Hrvatskoj, ima 713 kalorija i sastoji se od dvije pljeskavice i tartufate. Dakle, tartufate a ne tartufa.
Tartufata je, kako znamo, proizvod koji se uglavnom radi od šampinjona i sličnih gljiva, s vrlo malim postotkom tartufa, kojem aromu daje ulje tartufa (ulje tartufa, najčešće nema nikakve veze s pravim tartufima, nego je riječ o kemijsko sintetiziranoj aromi). Naš čitatelj, gospodin Župa, tvrdi da se u Macovu burgeru s tartufima ne osjeti čak ni tartufata!
Luksuzni burgeri pojavili su se na svjetskoj restoranskoj sceni prije osamdeset godina, kad je glasoviti francusko američki chef Daniel Boulud složio prvi burger s gusjim jetrima. Od tada su luksuzni burgeri, s foie gras, pravim tartufima, pa od kobe govedine, pa čak i sa zlatnim kistićima, postali uobičajeni element lasvegaških i sličnih gastronomskih ekscentričnosti, s tim da je originalni Bouludov burger s gusjim jetrima autentično remek djelo, koje će trajati još desetljećima.
Ulazak McDonald’sa u segment luksuznih burgera zgodna je postmodernistička dosjetka, a udruživanje McDonald’sa s tartufima Zigante zapravo predstavlja logičnu suradnju dva vrlo masovna branda.
Foto/McDonald’s, Marko Župa