Hrvatski barski preporod ne pokazuje znakove posustajanja. U Zagrebu se ove godine otvaraju najmanje dva nova ambiciozna bara, Split polako postaje obalni barski centar, najbolji svjetski barmeni poput Dušana Zarića i Simonea Caporalea održavaju masterclassove u Hrvatskoj, a eventi poput Zagreb Cocktail Weeka galvaniziraju scenu i dovode relevantne svjetske trendove na hrvatsko tržište.
To tržište još je u embrionalnoj fazi, ovisno o relativno maloj grupi izuzetno talentiranih barmena, ambicioznih vlasnika barova i distributera. Publika možda sporije prihvaća skuplja žestoka pića i koktele nego što bi barmeni željeli, ali ako uzmemo u obzir činjenicu da je riječ o tržištu na kojemu praktički nema kulture konzumiranja premium pića i koktela, čija bi trenutna opsesija ginovima mogla stvoriti novu publiku craft barova i na kojemu se brendovi pića srednjeg ranga gotovo automatski prodaju u milijunskim količinama, posebno tijekom turističkih sezona, očigledno je da craft barovi, dizanje kvalitete ponude, inovativnost i premium i superpremium pića imaju golemi potencijal u Hrvatskoj. Pitanje je hoće li investitori i barovi imati dovoljno znanja i upornosti da iskoriste taj potencijal i zainteresirajugoste za veličanstvenu industriju žestokih pića i koktela koja u cijeom svijetu raste vrtoglavom brzinom.
Uvjereni smo da se u Zagrebu i najjačim turističkim gradovima, žele li se ozbiljno baviti turističkim i ugostiteljskim biznisom, paralelno s restoranskom, mora razvijati i međunarodno konkurentna barska ponuda. Stoga smo novu rubriku Miksologija posvetili novim trendovima u koktelima, progresivnoj industriji pića, najvažnijim hrvatskim i svjetskim eventima posvećenima koktelima i ljudima koji craft revolucijom mijenjaju kulturu pića u svim njezinim segmentima.