Dubrovnik je, dakle, najveća predestinirana žrtva epidemijske krize. Fizički odsječen od ostatka Hrvatske i priamarno avio destinacija, Dubrovnik ovu godinu želi samo prespavati. Turista nema, jer ne mogu doći dok avion ne lete. Turista nema i zato što Englezi, Amerikanci i Rusi ove godine, bar zasad, ne smiju ljetovati u Hrvatskoj, a riječ je o važnom segmentu u ukupnom broju dubrovačkih gostiju. Turista nema i zato što nema kruzera. Nekako smo sigurni da bi brojni Dubrovčani koji već godinama prosvjeduju protiv kruzera, ovog trentuka bili presretni da ugledaju velike brodove u Gružu ili između Grada i Lokruma.
Turista toliko nema da svi najprestižniji dubrovački restorani još ne rade, a ne zna se posve točno ni kad će proraditi. Dubrovnik je, dakle, turistički otpisan. Ili ipak nije?
Najsenzacionalnija, zapravo jedina senzacionalna vijest koju smo čuli u dosadašnjim pokušajima oporavka hrvatskog turizma, jest ona da je dubrovački One Suite Hotel u Župi Dubrovačkoj, dvanaestak kilometara od grada, potpuno bukiran za ovaj vikend. Vlasnik One Suitea Lukša Jakobušić jutros nam se javio s informacijom da je njegov hotel pun ovaj vikend, da je pun i sljedeći vikend, te da je 60 posto soba bukirano do kraja lipnja.
Što je uistinu fantastičan rezultat za hotel u destinaciji u koju nitko ne putuje. No, dobar booking One Suite Hotela, koji je u zadnja dva tjedna pokrenuo niz promotivnih akcija, ukazuje na neke od najvažnijih činjenica o ovogodišnjoj, najspecifičnijoj turističkoj sezoni ikad.
Prvo, ako ne radite, nećete imati goste. Drugo, ako se ne potrudite promovirati to što radite i ne uspostavite razuman i privlačan sustav cijena i dodatnih usluga, također nećete imati goste. No, ako otvorite usprkos prvobitnom manjku rezervacija i ako gostima ponudite dobru vrijednost za novac, oni će doći. Čak i ako moraju voziti sedam ili osam sati, gosti će doći.
Ovdje je važno naglasiti da One Suite Hotel spada među luksuznije dubrovačke hotele i da nije posve mali; ima više od 40 kreveta. One Suite upravo uspostavlja jedan od modela za preživljavanje turizma u epidemijskoj krizi na teže dostupnim odredištima. Onima koji ne otvore i koji ništa ne poduzmu da privuku goste, preostaje jedino da se po medijima i društvenim mrežama žale kako je život težak i nepravedan.