Prehrambeni gigant Nestlé objavio je da će u svim svojim proizvodima, od Kit Kat čokoladica do Häagen-Dazs sladoleda, smanjiti količinu šećera za 40 posto, javlja BBC. Nestleova low sugar politika u potpunosti bi trebala stupiti na snagu od 2018. i kompanija se kune da nimalo neće utjecati na okus proizvoda. Odluku su donijeli “na temelju revolucionarnih znanstvenih otkrića kompanije” koja su pokazala da korištenje određenih prirodnih proizvoda može drugačije strukturirati šećere i očuvati okus i teksture slastica s bitno manjim udjelom šećera. Adaptirani šećer brže se otapaja, zavaravajući okusne receptore i stvarajući iluziju slatkoće.
We’ve made a breakthrough that could mean up to 40% less #sugar in all Nestlé confectionery: https://t.co/lsM0cYlH2O pic.twitter.com/M3UJlS0giM
— Nestlé (@Nestle) November 30, 2016
Prema Nestléu, masovni brendovi čokoladica poput Kit Kata umjesto standardnih 20 grama šećera imat će 12 grama, a sladoledi će umjesto 84 grama imati oko 50 grama šećera. U mliječnoj čokoladi udjel šećera obično je 50 posto, nešto dolazi i iz mlijeka i drugih sastojaka, u bijeloj čokoladi je 60 posto šećera, au tamnoj čokoladi jako varira, od 40 posto do blizu nule u najradikalnijim proizvodima. Nestlé postupno smanjuje količinu šećera u proizvodima od 2007.
Nestlé, naravno, planira patentirati svoju novu strukturu šećera jer očekuju da će ih konkurenti pokušati oponašati. Pepsi je nešto slično napravio 2010. kad su napravili posebnu molekulu soli koja im je omogućila smanjenje natrija u pićima koje nije utjecalo na okus.