Agencija Nielsen objavila je nove podatke o prodaji u domsćim trgovačkim lancima, koje je prenio portal Ja trgovac. Zanimljiv je, svakako, podatak da su supermarketi i drogerije u drugom tjednu ožujka zabilježili prosječno 65 posto veći promet nego u istom tjednu prije godinu dana.
Još je interesantnija Nielsenova kategorizacija motiva za kupnju, koja je podijeljena u više faza. Prva faza obuhvaća proaktivno kupovanje s ciljem zaštite vlastite dobrobiti i zdravlja. Ta je faza počela krajem veljače, kad je u Hrvatskoj zabilježen prvi slučaj zaraze koronavirusom. U tjednu od 23.do 29. veljače prodaja konzervirane ribe porasla je za golemih 159 posto, tjestenine za 114 posto, brašna za 98 i riže za 97 posto.
Druga faza, prema Nielsenu, obilježena je stvaranjem zaliha. Ta je faza zasad najzanimljivija. Naime, u tjednu od 9. do 15. ožujka prodaja brašna porasla je za nevjerojatnih 410 posto, riže za 301 posto, tjestenine za 210 posto, a gotovih umaka za 191 posto.
U trećem tjednu ožujka broj kupaca se smanjio zbog kraćeg radnog vremena, ali ukupna vrijednost kupnje svejedno je 46 posto veća nego u trećem tjednu ožujka 2019. godine. Kupci se sad, tvrdi Nielsen, nalaze u fazi okretanja online shoppingu, s tim da će uspjeh internetske trgovine zavisiti o visokim standardima dostave. Ova Nielsenova analiza pokazuje kako supermarketi, uvoznici hrane i domaća prehrambena industrija prolaze kroz apsolutno zlatno razdoblje obilježeno nezapamćenom potražnjom. Vrlo je vjerojatno da će uskrsni tjedan donijeti nove rekorde.