Apsolutno svaki restoran na svijetu tvrdi da su za njega svi gosti isti i da svakog gosta, bio on celebrity, političar, stalni gost ili netko tko slučajno uđe na ručak s ceste, tretiraju isto. No, isto tako, svatko tko je imalo upućen u restoranski biznis zna da ne postoji restoran koji ne radi razliku među gostima.
Ollie Riek je bivši kuhar koji je cijelu karijeru proveo po restoranima u Njemačkoj, i svojoj profesiji uvijek zamjerao prekomjernu taštinu i nedostatak bilo kakvog smisla za autoironiju. Tu je frustraciju pretvorio u novu karijeru.
Postao je prvi njemački gastro komičar, pod umjetničkim imenom Gastronomicus. Ollie Riek popularan je u lokalnim gastro krugovima, jer ono što govori o restoranskoj industriji je istina. Tako je nedavno na svom Facebook profilu Svakodnevne priče jednog konobara objavio članak o tretmanu gostiju u restoranima iz pozicije konobara.
“Kad god spomenete celebrityje, recimo, čujete frazu: ‘Nije nas briga tko je tko, prema svim gostima smo isti.” Ali to nije istina,” piše Riek. I daje nekoliko primjera.
“Celebrity – definitivno dobiva bolji, kompleksniji tretman od ‘normalnog’ gosta. Servis je slobodan prići njihovu stolu i razgovarati s njima, možda ih i upoznati. Konobari će prirodni biti nakloniji tim gostima i napraviti dodatni napor da im ispune želje. Osim toga, celebrity gosti restoranu daju svojevrsne ekskluzivnost.
Stalni gost – Servis poznaje njegove preferencije i navike, s vremenom se može razviti i prijateljstvo, konobari sa stalnim gostim ponekad pričaju i o privatnim stvarima. To servis čini osobnijim i fokusiranijim. Konobari često i nesvjesno provode više vremena za stolovima stalnih gostiju nego za ostalim stolovima u sali.
Ljubazan normalac – pristoja i friendly, servis čini ugodnim ali ništa više.
Neugodan gost – kad se sretnu s iscrpljujućim, iritirajućim i neljubaznim gostom, konobari postaju formalni i rijetko dolaze do njegova stola. Obavite nužno, manje ste spremni pomoći i napraviti nešto posebno za takvog gosta.
Gost s posebnim potrebama – stari ljudi, djeca i osobe s posebnim potrebama u konobarima bude zaštitnike i omogućavaju njihovoj socijalnoj kompetenciji da zablista. Prema ovakvim gostima servis je uvijek uslužan i ljubazan.
Gost šupčina – njih jednostavno izbacite van. Bude u vama potrebu da kažete stvari koje se inače ne bi usudili
Zaključak: Svaki gost je različit, svatko ima drugačiji karakter i potrebe, odluka o tome kako će tretirati gosta manje je na konobaru, gost treba odlučiti kakav servis želi. Ako se gost prema meni ponaša prijateljski, ja ću uzvratiti istom mjerom. Isto važi i za suprotno. Ako prema napornom gostu pokažete servilnost, prepoznat će vas kao žrtvu i bit će još gori. Ne treba biti genij da bi se ljudima dalo do znanja ponašaju li se korektno i, još važnije, svaki konobar treba odlučiti što je prihvatljivo a što nije i povući crtu. Jer ljudski dignitet, pristojnost i korektno ponašanje ne smiju ostati na vratima restorana.”