Noel Buje, istarska ispostava prvog zagrebačkog Michelinovog restorana, u hotelu San Canzian 11. studenog priređuje svoju prvu veliku vinsku večeru. Noel Buje ugostit će Charles Heidsieck, jednu od najvažnijih vinarija iz Champagne. Charles Heidsieck, osnivač ove šampanjske iz Reimsa, zaslužan je za pozicioniranje šampanjca kao ultimativnog lifestyle vina, koje je postavilo osnove za brendiranje šampanjaca i osiguralo im široko, raznoliko tržište koje danas doživljava golemi procvat.
Grupa obitelji Descours, vlasnika Charles Heidsiecka, ima 60 hektara vinograda u Champagni uključujući 15 hektara Grand Cru vinograda u departmanu Marne. Njihovi podrumi od krede, iskopani još u galsko-rimsko doba, prije četiri su godine uvršteni na Unescovu listu Svjetske baštine. Enolozi Charles Heidsiecka rade s 40 posto rezervnih vina, a šampanjci odležavaju prosječno desetak godina. Kuća je nedavno najavila i povratak svoje legendarne etikete Champagne Charlie.
Meni i pairing za večeru u Noelu Buje pokazuje zašto je šampanjac puno više od aperitiva. Vrhunski šampanjci su kompleksna vina koja se mogu slagati s jelima kroz sve sljedove, uključujući bogata mesna jela. Večeru Charles Heidsiecka otvorit će Brut Réserve, dok će predjelo od jakovskih kapica i kaneštrela s gljivama i limetom pratiti će Rosé Réserve. Brut Réserve Millesimme 2008. točit će se uz zanimljivo jelo od vlasulje, morskog kamena i prosa, a uz jezik bošakrina i žižule s kravljim sirom i oreom od telećeg mozga točit će prvi vintage večeri, Rosé Réserve Brut 2005.
Kulminacija večere uz glavno mesno jelo od mangulice bit će Blanc des Millenaires Brut 2004. Riječ je o šampanjcu koji je lani predstavljen u Zagrebu, još brutalno mladom i svježem, nevjerojatno elegantnom, s bogatim iako još podigranim bouquetom bijelog cvijeća, cistrusa, jabuka i začina, i s neograničenim potencijalom za razvoj one kiselkaste, limunske kremoznosti tipične za najbolje blanc da blancs šampanjce.
Charles Heidsieck vinariju je osnovao 1851. godine nakon što je kupio podrume. Kuća je prošla nekoliko velikih uspona i kriza, da bi zadnjih desetak godina proživjela pravu renesansu. Charles Heidsieck je 1985. posto dio grupe Rémy Cointreau. U to je vrijeme prodavao jednake količine kao Veuve Cliquot. Kuća je od 1970-tih bila u vlasništvu Josepha Henriota i njegov je enolog Daniel Thibault u Heidsieckovim podrumima napravio revoluciju.
Produljio je odležavanja za non vintage šampanjce, povećao količine rezervnih vina u blendovima na današnjih 40 posto, vrlo visok postotak za šampanjce koji povećava kompleksnost vina. Uveo je Mise en Cave oznake na etikete, koje su kupcima pokazivale kad je vino stavljeno na odležavanje u slavne Heidsieckove podrume od krede, tada kontroverzan potez koji su kasnije preuzele i druge kuće u Champagni.
Kad je Rémy Cointreau 1985. kupio Charles Heidsieck, u grupi su bili i Krug i Piper Heidsieck. Strategija Rémy Cointreaua bila je gurati Krug kao luksuzni šampanjac, Piper Heidsieck kao komercijalni, dok je Charles Heidsieck zbog zahtjevne proizvodnje i dugih odležavanja koja vlasnik nije smatrao isplativima, ostao zapostavljen kao nišni value for money šampanjac, u vrijeme kada nišna vina na tržištu nisu bila cijenjena kao danas.
Charles Heidsieck je izgubio tržište i nastavio životariti. S prodajom koja je pala na svega 250.000 boca godišnje, do 2011. je bio skoro mrtav. Krug je 1999. prodan LVMH-u, a Charles Heidsieck i Piper Heidsieck je dvije godine kasnije za 406 milijuna eura kupila francuska luksuzna grupa EPI u vlasništvu obitelji Descours.
EPI je odmah počeo repozicionirati Charles Heidsieck. Oslanjajući se više na kvalitetu i Thibaultovo naslijeđe nego na bonvivanski Champagne Charlie duh brenda, Descoursovi su ubrzano obnovili zapuštenu distribucijsku mrežu i na čelo vinarije doveli sjajnog Stephena Lerouxa, bivšeg direktora marketinga Bollingera.
Novi šef podruma Cyril Brun, koji je proveo 15 godina u podrumima Veuve Cliquota, suočio se s ozbiljnim viškom rezervnih vina u podrumima i zadatkom da ubrza izbacivanje šampanjaca na tržište. Da bi riješio viškove i ubrzao prodaju, Brun je morao smanjiti duljinu odležavanja za neke etikete Charles Heidsiecka, a sačuvati njegov stil, kremastu teksturu i eleganciju po kojima su šampanjci ove kuće poznati. Brunovo vješto balansiranje zrelijih vina i malih postotaka baznih vina odležanih u hrastovim bačvama, bio je jedan od ključnih faktora tržišnog preporoda Charles Heidsiecka.
Kuća je lani izbacila svoju prvu limitiranu ediciju Collection Crayères s vrlo rijetkim starijim berbama uključujući Champagne Charlie iz 1985. i 1982. i Cuvée Royale 1981. koja je prodana na aukciji u Christie’su. Bila je to senzacionalna demonstracija potencijala za odležavanje vrhunskih šampanjaca. Druga kolekcija bila je vertikala autoritativnog Blanc des Millénairesa.
Charles Heidsieck danas čvrsto brani poziciju povijesne šampanjske kuće koja mu pripada. Noel Buje sa San Canzianom, koji je upravo ušao u prestižnu grupaciju Small Luxury Hotels of The World, u Istru dovode koncept luksuznih vinskih večera prestižnih svjetskih vinarija. Riječ je o događajima koji snažno utječu na brendiranje luksuznih turističkih destinacija, kao što je već pokazao uspješni program vinskih večera u lošinjskom hotelu Alhambra.
Noel Buje, San Canzian
11. studeni 19:00
Rezervacije pr@noel.hr