U zadnjih nekoliko tjedana na televiziji su vam možda privukli pažnju spektakularni zračni kadrovi Kopačkog rita, jedne od zadnjih očuvanih zona netaknute divlje prirode u Hrvatskoj. Kopački rit dio je reklame baranjske tvrtke Belje, koja novom video kampanjom za Baranjski kulen i Vina koju potpisuje mlada zagrebačka producentska kuća Wolfgang & Dolly, ove proizvode afirmira na novi način.
Marketinška industrija o tradicionalnim je hrvatskim proizvodima godinama pričala tradicionalistički, kroz tamburice, polja žita i gomile narezaka s bocama vina.
Belje proizvodi najbolji kulen u Hrvatskoj. S novom linijom kulena i salama napravljenih od mesa crnih slavonskih svinja koje slobodno rastu u Kopačkom ritu, postavili su nove standarde vrhunskih suhomesnatih proizvoda u Hrvatskoj. U hrvatskom vinskom biznisu, Belje je jedina tvrtka koja istodobno raspolaže povijesnim vinskim podrumom iz 16. stoljeća s muzejskom arhivom, i s jednom od tehnološki najnaprednijih vinarija u Hrvatskoj, i jedna od svega nekoliko koje na milijunskim količinama isporučuju visoku kvalitetu.
Novi spotovi Belja koriste drugačiji jezik kako bi afirmirali stvarnu vrijednost koje njihovi proizvodi predstavljaju. U Belju će vam reći da je ta vrijednost u dvije stvari: u ljudima i terroiru, u znanju, kontinuitetu i specifičnom baranjskom podneblju i kulturi koji definiraju njihove proizvode. Iako zaslužuje status koji imaju primjerice Istra ili jadranski otoci, Baranja je još uvijek uvelike neotkrivena regija. Belje je konačno želi ucrtati na glavne turističke i gastronomske karte.
S Tamarom Babun i Unom Radić, osnivačicama mlade brzorastuće zagrebačke producentske kuće Wolfgang & Dolly i autoricama novih reklama za Belje, razgovarali smo o Baranji, njenoj valorizaciji i inspiraciji koju su našle u baranjskim šumama, imanjima, pušnicama i vinskim podrumima.
“Baranja je prekrasan kraj,” kaže producentica Tamara Babun,”ali nas su posebno inspirirali ljudi koje smo sreli u Belju. To je izuzetno pametna, obrazovana i predana ekipa koja doslovno gradi Belje. Dok rade, izuzetno su predani i rigorozni, a zapravo su neizmjerno srdačni i pristupačni.” Producentska ekipa u kampanji nastojala što vjernije prenijeti njihovu energiju i pogled na Baranju i na beljske farme, manufakture i vinograde.
“Pri pregledu terena imali smo prilike sa svakim provesti nešto vremena. Vrlo brzo smo shvatile da se radi o nevjerojatno zanimljivim karakterima o kojima bismo kao od šale mogle napraviti dokumentarni serijal u nastavcima,” priča redateljica spotova Una Radić, “Kad smo prvi put išli u obilazak Baranjke malo nas je bila frka što ćemo vidjeti jer proizvodnja suhomesnatih proizvoda vizualno nije baš privlačna.
Međutim, u Baranjki smo našli uredan, čist pogon koji miriše na začine za kulen, s velikim mlinom u koji ulaze najbolji komadi mesa i malu grupu radnika koji koncentrirano i tiho sve rade ručno, tradicionalnim metodama. Kulen i slanine u pušnicama se dime na pravom dimu, ispod njih se puše gomile čiste drvene piljevine…S takvim motivima možete ispričati sjajne priče. Osim tog, mi smo kupovale te proizvode jer ih volimo, a sad smo imale priliku vidjeti kako nastaju i ispričati to ljudima. Bilo je gušt snimati.”
Dok reklama za beljski kulen predlaže novi jezik za afirmiranje tradicije, spot za Vina Belje u prvi plan stavlja temu o kojoj se zaista premalo govori: o utjecaju žena na hrvatsku vinsku industriju. “Vina Belje imaju nepregledne, sjajno uređene vinograde i high tech vinariju i zaista je impresivno kako u velikim količinama koje proizvode isporučuju uravnoteženu kvalitetu,” kaže Tamara Babun.”Na tastingu smo kušali sva beljska vina koja su trenutno na tržištu i napustile zadnje predrasude o graševini i frankovki”.
Glavnu inspiraciju za video za Vina Belje, kažu u Wolfgang&Dolly, dobili su tijekom researcha. “Mi se profesionalno ne bavimo vinom, pa nismo znale da neka od najboljih hrvatskih vina koja smo pile rade žene, da su žene vlasnice nekih od najboljih hrvatskih vinarija, neke od najcjenjenijih sommelierki, i da taj trend raste. Za nas je to bilo otkriće, o tome ne možete gotovo ništa čuti u široj javnosti,” kažu Una i Tamara, “Znamo da vino stvaraju podneblje i ljudi. A Vina Belje potpisuju enologinje, na čelu s gospođom Suzanom Zovko. To smo odlučili istaknuti, ne samo kao činjenicu, nego i kao znak vremena.”
Produkcijski tim Una Radić (režija) Tomislav Krnić (direktor fotografije) Tomislav Rupić (autor glazbe i asistent snimatelja) Grip film/Željko Vrščak (scenska rasvjeta) Tamara Babun/direktorica Wolfgang&Dolly (producentica)