Pojavila se veganska tuna, napravljena od posebno obrađene rajčice koju je po teksturi, okusu i izgledu navodno gotovo nemoguće razlikovati od prave. Zove se Ahimi, po žutoperajnoj tuni (ahi) koju oponaša. Na tržište ju je izbacio njujorški startup Ocean Hugger Foods.
Osnivač i chef Chris Corwell recept za vegansku tunu temelji na Roma rajčicama šljivarima i sastojcima punima umamija poput sojinog umaka i sezamovog ulja. Publika još nije potvrdila da je Ahimi dostojna alternativa pravoj tuni, ali svakako je prva. Može se koristiti za sashimi, sushi rollse, za ceviche, poke i salate s tunom.
Corwell kaže da je u restoranima godinama razvijao vegetarijanske i veganske alternative mesu. Vegansku tunu usavršio je još 2015. kada je na Kickstarteru pokrenuo crowdfunding kampanju za njeno lansiranje na tržište.
Njegov startup Ocean Hugger Foods dio je rastućeg biznisa veganskih nadomjestaka, na kojemu najbrže rastu upravo nadomjesci za ribu. Nakon što je veganska Ahimi tuna ušla u američki lanac Whole Foods, najmasovniji kanal za prodaju tzv. zdrave hrane, Corwell se posvetio ovom proizvodu, veganskim jeguljama Unami koje radi od patlidžana, i otvaranju izvoza svojih riba o povrća u Japan.
Amerika je trenutno najjače svjetsko tržište za veganske alternative mesu. Nova generacija ovih proizvoda temelji se na novim tehnologijama i naprednim kuharskim znanjima pa su i puno bolje privaćeni od nekadašnjih bezokusnih kopija mesnih jela.
Trendu su pomogle i brojne kampanje o zdravijoj prehrani, rast popularnosti gastronomije i općenito veći interes ljudi za kvalitetu prehrane. Logično je i da su najbrže rastući segment tog novog tržišta alternative ribi, jer je oko 90 posto svih ribolovnih zona u svijetu iscrpljeno ili su pod pretjeranim izlovom, podatak kojemu mnogi startupi slični Corwellovu vide svoju šansu. Veganske alternative sve se više prodaju pod nazivom plant based. Proizvođači nastoje izbjeći izraz vegan, zbog bizarne subkulture nasilja prema veganima koja se razvila s rastom popularnosti veganske prehrane.
U zadnjem Nielsenovom istraživanju na temu veganske prehrane provedenom lani, 39 posto ispitanika reklo je da aktivno smanjuju količine životinjskih proteina u prehrani i uvode veganske alternative.
Impossible Burger, jedan od najuspješnijih brendova nove generacije veganskih burgera koji vjerno oponašaju prave, našao se i na meniju restorana Momofuku Nishi chefa Davida Changa, solidan pokazatelj da veganske alternative mesu polako nalaze svoje mjesto u suvremenoj kulturi hrane.