“Ove godine nisam večerao u Pelegriniju. Rezervirati se može jedino preko weba, što mi se nije dalo, pa sam ga preskočio,” rekao nam je ugledni zagrebački liječnik, koji je dio ljeta proveo u Šibeniku. “Ali sam zato odlično jeo u Bobi i Kod Vinka, gdje sam mogao rezervirati telefonom, što mi je i praktičnije i nekako humanije,” kaže naš sugovornik, profesor na zagrebačkom Medicinskom fakultetu.
U Pelegriniju se stol uistinu može dobiti jedino ako rezervirate preko weba. Telefonom se, kako piše na web stranici, mogu zatražiti opće informacije o restoranu ili pojašnjenja oko rezervacija, ali samo rezerviranje stola mora ići preko online obrasca.
Potrebno vam je nekoliko klikova. Prvo idete na Pelegrinijevu web stranicu, na čijem meniju izaberete rezervacije. Pojavit će vam se kalendar ze tekući mjesec. Kliknete na željeni datum, pa će vas stranica pitati želite li ručati ili večerati. Zatim će vas stranica pitati za koliko gostiju trebate stol. Kada odaberete ručak ili večeru i broj gostiju ponudit će vam se nekoliko slobodnih termina, recimo 18 i 30, 20 sati, 21 i 30. Pošto kliknete na željeni termin, možete zaključiti rezervaciju. Cijeli postupak zahtijeva manje od deset klikova i traje oko minutu i pol.
Okej, možda je jednostavnije nazvati i rezervirati stol usmeno. S druge strane, u baš svim stranim restoranima u kojima smo jeli unatrag godinu dana, rezervirali smo isključivo webom, izravno ili preko globalne aplikacije Open Table, koja je ove godine došla i u Hrvatsku, pa je među ostalima koriste zagrebački Time i Pod zidom.
Posve je jasno, zbog čitavog niza razloga, od preciznosti rezerviranja, preko plaćanja kaucije ili dijela računa unaprijed, do informacija o potencijalnim alergijama koje restorani često traže od svojih gostiju, kako će sve više restorana primati rezervacije isključivo webom. Međutim, činjenica je da veliki pariški restorani, oni s tri zvjezdice, rezervacije primaju i webom i telefonom.
U Hrvatskoj je situacija s rezervacijama posebno zamršena. Naime, Hrvati uglavnom nisu navikli rezervirati restoranske stolove osim na posebne datume, pa se tako rezervacije za badnji ručak u Carpacciu primaju već u rujnu. Drugo, dva najuspješnija restorana u centru Zagreba, Vinodol i Carpaccio, većinu rezervacija dobivaju telefonom. Riječ je o starim navikama, koje se jako teško mijenjaju. Zato je prilično dvojbeno isplati li se hrvatskim restoranima, pa čak i kad je riječ o jednom Pelegriniju, da onemogućuju gostima telefonske rezervacije.