Ova je sezona pokazala dosta fascinantnu vitalnost hrvatske turističke industrije, osobito u onim dijelovima zemlje, koji su i inače nešto bolje organizirani. No, ova sezona protječe u znaku oslabljenosti konkurencije, kao i u znaku individualnih gostiju, koji čine oko 90 posto svih naših posjetitelja u 2021.
Iduće će sezone biti značajno drukčije. Konkurencija na Mediteranu, trenutno kompromitirana masovnom zarazom i zaista katastrofalnim prirodnim nepogodama, već će narednog ljeta biti mnogo snažnija, a grupna, agencijska putovanja polako će se vraćati u modu, skupa s navikavanjem na život s koronom. Stoga je krajnje vrijeme da hrvatska turistička industrija unaprijedi svoje potencijale. Evo pet očiglednih prioriteta, koje teba što prije realizirati da bi hrvatski turizam nastavio napredovati.
Hrvatska ima premalo hotela u ukupnoj ponudi smještaja, a osobito nam nedostaju luksuzni hoteli s pravih pet zvjezdica. Sama činjenica da su hoteli s pet zvjezdica iznimno uspješno radili u oba pandemijska ljeta, jasno pokazuje u kakve hotele treba ulagati.
Hrvatska, osim Rovinja, nije gastronomska destinacija. To nije naš dojam, nego činjenica koju potvrđuje niz istraživanja provedenih među našim gostima. Velike jadranske destinacije moraju upravo drastično poboljšati svoje restoranske scene, kako bi ih gosti počeli posjećivati zbog hrane.
Gorski kotar, Lika i Baranja idealne su kontinentalne destinacije, za turiste koji ne vole gužvu i kaos na moru. Hrvatska ima dobre predispozicije za razvoj ekološkog i izolacijskog turizma. Gorski kotar ovog ljeta postiže najbolje turističke rezultate ikada. Naravno, i taj žanr turizma zahtijeva investicije u luksuzne, okolini prilagođene hotele i kampove, kao i u gastronomiju.
Hrvatska je valjda jedina turistička zemlja u kojoj de facto nema golfa, ne računajući jedan teren kraj Savudrije. Golf produžuje sezonu i dovodi goste veće kupovne moći.
Zdravstveni turizam nisu toplice, masaže i alternstivni pristupi medicini. Visoki zdravstveni turizam jest cjeloviti, luksuzni lifestyle koji u superiornom prirodnom ambijentu uvjerava goste da će se s ljetovanja vratiti zdraviji. Lošinj je, primjerice, prije više od stotinu godina počeo postajati turistička destinacija zbog svojih zdravstvenih prednosti.