Sama činjenica da hrvatskom turizmu u drugoj pandemijskoj godini ide odlično, ne znači da ne treba razmišljati o nekim očiglednim, strukturnim ili operativnim greškama koje su lako ili malo teže vidljive.
Tu ne mislimo na one najveće, dugoročne sistemske probleme turističke industrije poput kroničnog manjka radne snage ili premalog broja hotela s pravih pet zvjezdica, nego baš na specifične pogreške koje su se uglavnom pojavile ove godine ili lani. Evo najznačajnijih:
Mali broj cijepljenih najveći jer ograničavajući faktor ove turističke sezone. Da bi se Hrvatska doista mogla vjerodostojno reklamirati kao sigurna turistička destinacija, morali bismo imati puno više cijepljenih, osobito u jadranskim županijama. Za loš postotak cijepljenih suodgovorne su i grozne Vladine kampanje za cijepljenje, kao i neki drugi potezi vlasti.
Ako u Splitsko-dalmatinskoj županiji imamo pedesetak zaraženih dnevno, a istodobno se održavaju veliki koncerti i utakmice s desetak tisuća gledatelja i ljudi se masovno okupljaju u noćnim klubovima, jasno je da Vlada ne provodi nikakvu dosljednu politiku epidemioloških mjera i da ustvari igra ruski rulet s koronom. Znamo kako je to lani završilo.
Budući da se znalo kako u epidemijskim okolnostima Dubrovnik kao eminentna aviodestinacija za strance ne može normalno funkcionirati, Ministarstvo turizma i HTZ morali su uložiti sve moguće promotivne napore da od Dubrovnika naprave privlačnu autodestinaciju za hrvatske i slovenske turiste. Nisu učinili ništa.
Prije par godina činilo se da hrvatska hotelska gastronomija napokon ide u ispravnom smjeru, uokvirenom lokalnom i sezonskom hranom. Ove godine, pak, u jednoj od najljepših jadranskih destinacija švicarski chef kuha škampe na tajlandski dok velika opatijska hotelska grupa prodaje menije s potpisom jednog kuhara, koji nije zvijezda, u četiri različita hotela. I tako dalje, i tako dalje…
Otkupljivati i euro za 607 kuna može biti legalno, ali je duboko nepošteno i kompromitira hrvatski turizam. Turističke zajednice morale bi na svojim web stranicama upozoravati goste na mjenjačnice koje se bave takvim nepoštenim praksama, koje nažalost nisu od jučer.