Mediji jutros opširno prepričavaju slučaj petorice vatrogasaca, koji su u Trogiru pokušali naručiti pizzu. Konobar ih je odbio poslužiti jer nisu željeli naručiti piće. Ovakvo što ne postoji u profesionalnom ugostiteljstvu: zagrebačka pivnica Budweiser, primjerice, gostima automatski donosi bokal vode na stol čim naruče ručak, i nitko ih ne tjera da naručuju piće. Budweiser je prepun cijelu godinu, a trogirska je pizzeria, kako svjedoče vatrogasci koji su pokušali pojesti pizzu odmah poslije povratka sa zadatka, usred ljeta imala četiri ili pet praznih stolova.
[adsense_content_v2]
Primjer sa Šolte još je drastičniji. Četiri domaće gošće iznajmile su apartman iz noćne more svakog turista: madrac je, svjedoče, bio prepun grinja, posteljina poderana, tanjuri pljesnivi, električne instalacije nisu radile a nije, naravno, bilo ni Wi-fi-ja, premda gošće kažu da su platile apartman s internetom.
Primjer dubrovačkog vlasnika kafića koji mjesto za stolom uvjetuje konzumacijom od 300 do 500 kuna već je obišao cijelu Hrvatsku, kao i informacije o sve raširenijoj praksi otkazivanja prethodno dogovorenih rezervacija kako bi se apartmani mogli ponovo iznajmiti po višim cijenama.
Pohlepa je prirodna ljudska osobina i jedan od pokretačkih motiva kapitalizma. Jasno je, nadalje, da jadranski ugostitelji i iznajmljivači žele bar donekle nadoknaditi lanjske gubitke. Međutim, prekomjerna, nekontrolirana pohlepa čijim ispadima svjedočimo iz dana u dan, teško kompromitira ovu inače zaista uspješnu turističku sezonu.