Norveški losos jedna je od najcjenjenijih namirnica, što znači i da je jedna od onih koje se najčešće falsificiraju. Da bi zaštitili brend i cijenu, Norveško udruženje ribara, najveći izvoznik norveškog lososa, okrenulo se jednoj od najtransparentnijih tehnologija, blockchainu.
Blockchain je najširoj javnosti postao poznat kao decentralizirani sistem na kojemu se temelji kriptovaluta Bitcoin, a danas se zbog pouzdanosti i transparentnosti masovno koristi u nizu industrija. Blockchain je naziv za niz blokova podataka povezanih u jednosmjerni lanac, u kojem svaki novi blok ovisi o vrijednosti prethodnog, bez posrednika i bez mogućnosti skrivenih intervencija u podatke.
Na tržištu na kojemu je svaka peta etiketa norveškog lososa lažnjak (podaci društva za zaštitu potrošača Oceana) praćenje sljedivosti je ključno za plasman originalne robe i suzbijanje krivotvorenja. U suradnji s Ateom i IBM-om Udruženje norveških ribara razvili su sistem praćenja sljedivosti preko blockchaina, a u kaveze u uzgajalištima instalirane su termičke kamere koje prate sve faze lososova života. Kad skenira QR kod na ambalaži, kupac pristupa svim informacijama o uzgoju, skladištenju i transportu norveškog lososa. Udruženje norveških ribara u prvoj će fazi pratiti 40 posto proizvodnje lososa. Lani su izvezli oko 2,7 milijuna tona ribe, uglavnom u Ameriku, Rusiju i Kinu.