Obnovljeni hotel Brioni na prelijepoj pulskoj Verudeli dobar je i pokušava biti luksuzan, ali nikad neće postati zaista luksuzan. Premda je ušao u lanac Radisson Collection, što je izvrsno za booking, i premda su sobe i kupaonice sasvim dobro uređene, a restoran i bar neobično privlačni, Grand hotel Brioni ne zaslužuje epitet grand.
Za što nisu krivi njegovi sadašnji vlasnici, grupa Arena, nego njegovi osnivači i graditelji, koji su zamislili Brione u skladu s ondašnjim kriterijima masovnog, tek lagano šminkerskog turizma. Brioni su, naime, otvoreni 1972. godine. Brioni su trebali servisirati domaću i međunarodnu filmsku elitu koja se okupljala na Pulskom filmskom festivalu.
Brioni su od te 1972. pa do početka rata bili središte društvenog života u Puli. Ali, Brioni nikad nisu zamišljeni kao ozbiljno raskošan hotel. Brioni, koje je projektirao sarajevski arhitekt Milan Kušan, tipičan su primjer kasne socijalističke moderne, nadahnute Le Corbusierovom egalitarističkom ideologijom. Što to konkretno znači? Sobe su relativno male. Umjesto balkona, sobe imaju tek prozore s ogradama, koje izvana glume balkone.
Pročelje je uniformirano stotinama dosadnih kvadrata/prozora, koje se u renovaciji pokušalo oživjeti ukrasima zlatne boje, što stvara dojam kiča. Najgore su, svakako, široke, dosadne stepenice s ružnim rukohvatima, koje kao da su došle iz socijailstičkih poslovnih zgrada podignutih prije četrdeset ili pedeset godina. Stubište u Brionima izgleda kao stubište u Ministarstvu gospodarstva u Zagrebu, ili kao stubište u upravnoj zgradi Belja u Bilju, a uredski hladna plava boja tepiha samo pojačava dojam poslovne dosadnosti. Grand hotel trebao bi bitii grandiozan.
Grand hotel Brioni Radisson sve je prije nego grandiozan, ne računajući veliki natpis pred ulazom i nekoliko dobrih intervencija u prostor različitim artefekatima. Sobe su lijepe, s ogromnim smart televizorima, raskošnim kupaonicama, svjetski relevantnom hotelskom kozmetikom (ručnici su, nažalost, siromašni i tanki) i baš zanosnim pogledima na more.
Recepcija izgleda kao u modernim svjetskim hotelima s pet zvjezdica: ne stojite za recepcijom nego sjedite za jednim od tri i recepcijska stola. Bar je veseo, s veoma dobirm koktelima i šire prihvatljvim cijenama u kontekstu luksuznih hotela.
Steakhouse Sophia, nazvan po Sophiji Loren, koja je navodno posjećivala stare Brione, jedan je od četiri ili pet najboljih hrvatskih restorana specijaliziranih za govedinu. Hortikultura i plaža jako su ugodne, spa elegantan, bazen dobro riješen i s dovoljno privatnosti. Osoblje se trudi, ali baš i ne zna mnogo.
U nedjelju ujutro ljubaznu smo mladu recpcionarku zamolili da nam netko u sobu donese tanjur jagoda i veliki capuccino. Dama nam je hladno rekla da nazovemo 8711 kad dođemo u sobu, jer je to broj room servicea. E sada, u svakom ozbiljnom hotelu s pridjevom grand, recepcionarka bi sama nazvala 8711, ili bi nas, u najgorem slučaju uputila na conciergea. A nikad, baš nikad ne bi rekla gostu da on odradi nešto za što je zamolio zaposlenicu hotela. Po tome se, među ostalim, pravi luksuzni i hoteli razlikuju od fejkanih luksuznih hotela.
Ne mislimo da je recepcionarka kriva za ovaj faux pas; mislimo da nitko nije naučio osoblje kako se zaista treba ponašati u luksuznom hotelu, što je greška menadžementa a ne zaposlenika. Kad smo odlazili, nitko se nije ponudio da nam pomogne s prtljagom, premda je parkiralište udaljeno stotinjak ili više metara od hotela. Za vrhunske je hotele takvo što nedopustivo.
Grand hotel Brioni daleko je najbolji pulski hotel, ali je po usluzi još uvijek prilično daleko od standarda koji su postigli najbolji rovinjski hoteli, Valamarovi hoteli s pet zvjezdica, ili ambiciozni butikni hoteli poput Navisa, San Canziana ili San Rocca.
A po dizajnu će trajno ostati obilježen kletvom arhitektonskog socijalističkog egalitarizma, koji je super za Novi Zagreb ali je posve neprikladan za zahtjevni suvremeni turizam. Sobu s pogledom na more za prvomajski smo vikend plaćali 322 eura za noć.
Radisson Collection Verudela, Pula
SOBA-4/5 IZGLED I OPĆI DOJA 3/5 RESTORAN I BAR 4/5 SERVIS 3/5