Kad je James “Fly” Lindsay 1994. s hip hop zvijezdom Master P-jem u Philadelphiji osnivao Rap Snacks, nije htio samo zaradu sa strane. Bila je to posveta njegovu odrastanju u getu. “Kad odrastaš tako, grickalice su ti često doručak, ručak i večera”, rekao je u nedavnom intervjuu za Bon Apetit.
Fly je radio kao brend manager za Master P-a i najprirodnija stvar bila je da naprave grickalice za ljude s kojima su živjeli, za svoju scenu, ali i za tisuće klinaca odgojenima na hip hop kulturi. Rap Snacks nekoliko su se godina prodavali u Washingtonu, Baltimoreu i Philladelphiji, a onda je brend 2011. zamro.
I dalje su ih proizvodili, ali nisu imali snage za izlazak u nove gradove u Americi. “Nismo se htjeli širiti dok ne uočimo realnu mogućnost za rast.” To se dogodilo prošlog srpnja. Fly je ponovno lansirao Rap Snacks, s novim vrećicama čišćeg dizajna, i iako su crteži repera izazvali su urnebesne reakcije na Twitteru (“izgledaju kao karikature loših voštanih figura”) okusi grickalica, a posebno koncept eksplodirali su na sceni.
Rap Snacks se sada prodaju u većem dijelu Amerike. Reper Fetty Wap predstavlja okus Honey Jalapeño. Lil Boosie je Louisiana Heat, Fabolous je New York Deli Cheddar, Migos su Sour Cream with a Dab of Ranch, Romeo je Bar-B-Quin with My Honey, a Trina (koja na vrećici dosta sliči na Beyonce) dobila je dva nova ljetna okusa, Honey Jalapeño i Honeydew (da, dinja).
Rap Snacks čipsevi i flipsevi dobivaju dobre recenzije. Ljudi su zadovoljni originalnim okusima, ali to je još uvijek tek malo bolji standardni čips. Fly kaže da su okusi rezultat njegova cjeloživotnog učenja. “Kao klinac sam kupovao mala pakiranja čipsa i smokija, sve stavljao u veliku vrećicu i protresao.
Tako sam izbrusio okusne receptore. “ I postao pobornik jeftinih grickalica. Prvi Rap Snacks prodavali su se za 1,5 kunu za vrećicu od 50 grama, i za osam kuna za vrećicu od 100 grama. Druga atrakcija Rap Snackova je, naravno, brendiranje. Na Instagramu ćete naći najnevjerojatnije pokušaje sparivanja, od pjenušca Luc Belaire do AJ Sour Diesel marihuane. Ali priča o ovim grickalicama nije samo priča o komercijalnom junk foodu.
Zanimljivije od činjenice da je James “Fly” Lindsay prvi čovjek čips s okusom meda i roštilja, jest da je u grickalicama vidio što nitko nije, mogućnost stvaranja platforme za afirmaciju kulture rođene u američkim crnačkim i sirotinjskim kvartovima i da to čini sada, u Trumpovoj Americi, u kojoj djeca propalih industrijskih gradova možda imaju manje šanse nego ikad.
Kompaniju je u međuvremenu kupio Romeo Miller (ex Lil Romeo, Master P-jev sin), reper s prve vrećice Rap Snackova, koja se prodavala s porukom “Stay in School”. Dizajn i slogani najveća su vrijednost brenda. Poruke “Stay Away From Guns” na vrećici BBQ-Honey kokoica, “Think responsibly” na vrećici čipsa s lukom i kiselim vrhnjem, ili Romeova najnovija poruka “Stari me naučio da držim glavu visoko i radim što volim,” doprinijeli su njihovu street credu, ali sve ovo danas možda ne bismo ni znali da prošloga ljeta nisu dobili Migos, reperski trio iz Atlante koji je upravo osvajao prostor na velikoj sceni.
Migos isprva nisu znali što bi s Flyevim prijedlogom, ali uspio ih je uvjeriti, pa su sudjelovali u rebrandingu i snimili službeni jingle za relaunch Rap Snacksa. Fly tako radi. Kreira novi okus, pogleda koji reper bi mogao biti iduća zvijezda i pokuša ga pridobiti za Rap Snacks. Ako uspije, lansira nove grickalice i promovira repere. Preko kodova na vrećicama kupci mogu slušati i downloadati neobjavljenu glazbu repera s vrećica, i komunicirati međusobno na virtualnim hip-hop scenama na društvenim mrežama.
Rap Snacks trenutno priprema četiri nove kolaboracije, među kojima su najviše zanimanja izazvali Lil Yachty za Owee crunchy curls s okusima Chili Pepper and Lime i Hot i Trina za koju se priča da bi mogla snimiti novi jingle za Rap Snacks.
Kako cijeli ovaj koncept funkcionira u praksi, možete vidjeti na njihovom službenom Instagram profilu, ili još bolje upišite hashtag #rapsnacksigotchips i na YouTube kanalu DJ Smallz Eyes 2 gdje nove okuse kušaju i “iskreno recenziraju” drugi reperi. Takav izrazito nišni pristup Rap Snacksu je osigurao kultni status. Ove grickalice funkcioniraju istodobno kao glazbeni merchandise, masovni junk food i svojevrsni ulaz na scenu hrane bez pretencioznih elemenata foodie kulture. Kako bi rekli Migos, “Do it for the culture/ They gon’ bite like vultures.”