Danas popodne na 24Kitchen naletjeli smo na dvije regionalne emisije zaredom. Prvo se prikazivao Dobar tek bugarskih kuhara mediokritetskog CV-a, Lore Najdenove i Stojana Sejmenskog, a zatim Roštilj turneja sa slovenskim TV chefom Primožem Dolničarom.
Dobar tek vode formalno profesionalni kuhari, ali ta je emisija potpuno amaterska. U njoj često nema ni riječi o bugarskoj kuhinji, recepti su sasvim generički, manje zanimljivi od onih koji izlaze po kuharskim knjižicama što se dijele uz dnevne novine, i tehnički sasvim irelevantni; gledajući Dobar tek ne možete naučiti apsolutno ništa o kuhanju. Teško je zapravo uopće zamisliti emisiju s manje sadržaja, manje strasti i manje okusa od ovog nesretnog kuharskog showa koji se snima već godinama.
Slovenska emisija na 24Kitchen još je, nažalost, puno gora od bugarske. Roštilj turneju po zemljama bivše Jugoslavije vodi Primož Dolničar, slovenski samouki chef koji također već godinama ordinira na 24Kitchen. U emisijama gospodina Dolničara postoji nekoliko problema. Jedan je, primjerice, zanatske naravi. On zapravo ne zna kuhati, pa je u emisiji snimljenoj u Beogradu ustvrdio kako se luk karamelizira tako da prvo od šećera napravite karamel, a zatim u taj karamel dodate luk.
Drugi je problem scenarističko-režiserske prirode. Primož Dolničar u Beogradu je posjetio nekog gospodina čija tvrtka prva u Srbiji odležava govedinu, i to od 40 do 60 dana. Pa smo vidjeli neke zaista lijepe komade ribeyea, s bogatom intermuskularnom masnoćom. Pa su onda gospodin Dolničar i gospodin Jokić (tako se preziva mesar) išli peći to lijepo meso ne nekom, čini se, nedovoljno zagrijanom roštilju. Za vrijeme pečenja steakova oni nisu progovorili ni riječ o temperaturi roštilja, o vrsti goriva za roštilj ni o vremenu koje je potrebno da se ispeče oveći ribeye.
Osobito je smiješan bio završetak epizode s govedinom: premda su na početku pečenja rekli da će provjeriti je li bolji steak koji je posoljen prije pečenja ili onaj koji se soli poslije pečenja, gledatelji na kraju nisu mogli vidjeti naše kuhare kako kušaju govedinu. Redatelj i montažer prebacili su Dolničara na drugu priču iz Beograda. Možda i zato što je meso, kad su ga počeli rezati, izgledalo pomalo sivo, pa je moralo brzo nestati iz kadra.
Krajnje neprofesionalna režija i nedorađeni scenarij tipični su za sve Dolničarove emisije koje smo vidjeli. No, Dolničar i Bugari nisu osobita katastrofa u usporedbi s Francuskom pekaricom beogradske marketingašice i slastičarke Nine Babić.
Sama ideja da međunarodni TV kanal emitira slastičarski show o francuskim kolačima koji dolaze iz Srbije jednaka je, kao što smo već napisali, ideji da zagrebački chef snima međunarodnu kulinarsku emisiju o peruanskoj hrani. Riječ je o vrhuncu besmislene regionalne politike 24Kitchena.
Zajednički nazivnik te nesuvisle uređivačke politike jest činjenica da su prezenteri sve tri emisije loši kuhari, bilo da je riječ o profesionalcima kao u bugarskom slučaju ili o priučenim amaterima kao u slovenskom i srpskom slučaju. David Skoko, premda na Starim guštima nove kužine također na 24Kitchen nije prikazivao svoje glavne adute, velika je i autentična kuharska zvijezda u usporedbi s regionalnom konkurencijom.
24 Kitchen nije najbolji gastro kanal na svijetu. Daleko od toga. Ali ipak ne bi smio puštati substandardne sadržaje poput ovih zaista jadnih regionalnih emisija.