Ovih su dana objavljeni preliminarni podaci o siječanjskoj inflaciji u Hrvatskoj. Prema tim podacima, u siječnju je inflacija iznosila 12,7 posto, što je nešto niže nego prethodnih mjeseci, ali i dalje vrlo visoko u usporedbi s većinom zemalja Europske Unije i sa Sjedinjenim Državama. Osobito je zanimljiva struktura inflacije.
Uvjerljivi rekorderi u dizanju cijena u siječnju nisu bili supermarketi niti proizvođači hrane, o kojima se najviše govorilo u medijima u političkim strukturama, nego restorani i hoteli. Restorani i hoteli u siječnju su podigli cijene za čak 19,5 posto, što je, znači, sedam posto više od stope inflacije. Budući da u siječnju nisu rasle cijene energenata i da su se ulazne cijene materijala počele smirivati, riječ je o pokušaju ugostiteljske i hotelske industrije da ponešto zaradi na uvođenju eura, koliko god restorateri tvrdili suprotno.
Međutim, rast cijena u restoranima i hotelima ima i još jednu, ponešto neočekivanu dimenziju. Usprkos rastu cijena, i usprkos navodno mrtvoj sezoni, restorani i hoteli radili su vrlo dobro do fenomenalno. Mnogi vlasnici restorana s kojima redovito razgovaramo kažu da se gosti ne bune na rast cijena ili se ponašaju kao da uopće nisu registrirali rast cijena na jelovnicima i vinskim kartama. Uz tako visok trend potražnje za restoranskim stolovima, koji taje već mjesecima, logično je da ugostitelji nisu odveć oklijevali u dizanju cijena.