Rovinj nastavlja rušiti rekorde. U petak 17. lipnja Rovinj je zabilježio milijunto noćenje. Milijunto noćenje ove se godine dogodilo pet dana ranije nego u dosad rekordnoj 2019. godini. Ukupno govoreći, Rovinj ove godine bilježi 16 posto više noćenja i šest posto više dolazaka turista nego u 2019. (što znači da gosti dulje ostaju). Riječ je o debelom troznamenskastom rastu u odnosu na lanjsku godinu.
Najviše rovinjskih gostiju dolazi iz Njemačke, a zatim iz Austrije. Treći su Hrvati, četvrti Slovenci a peti Talijani. Tajna rovinjskig uspjeha vrlo je jednostavna. Maistra je izgradila snažnu hotelsku i gastronomsku infrastrukturu, na koju su se nadovezali privatni hotelijeri i restorateri.
Rovinj je jedini grad u Hrvatskoj s dva restorana s Michelinovim zvjezdicama, a krajem mjeseca će ih vjerojatno imati tri. Rovinj je zahvaljujući hotelskoj i gastronomskoj infrastrukturi postao vodeća hrvatska destinacija za evente marketinške industrije, medijske industrije i industrije zabave, što bitno pridonosi ukupnom turističkom rezultatu izvan pune sezone. Naposljetku, Rovinj je jedini turistički grad u Hrvatskoj koji je uspješno uspostavio načelo harmonike cijena.
Načelo harmonike cijena znači da Rovinj ima jedan od najskupljih hotela u Hrvatskoj, Grand Park, ali i vrlo dobre hotele i vile poput Melegrana, gdje gost dobiva ekstravrijednost po prihvatljivoj cijenu. Načelo harmonike znači da Rovinj ima tri restorana koji spadaju među najskuplje u Hrvatskoj (Cap Aureo, Agli Amici, Monte) ali i niz vrlo dobrih restorana i bistroa (Rio, Viking, Giannino) koji nisu skuplji od sličnih zagrebačkih lokala. Isto vrijedi i za barove i kafiće. Posve je jasno da bi većina hrvatskih turističkih destinacija trebala učiti na primjeru rovinjskog uspjeha.