Etiketa craft piva izazvala je veliku dramu u Rusiji. Pivovara Kopitov iz Barnaula u Sibiru, nedavno je izbacila novo pivo, Pryanik Imperial Stout. Pryanik, po kojemu su nazvali pivo, tradicionalni je ruski kolač, slatki kruh od meda sa začinima. Na svom Instagram profilu pivo su opisali kao “mirisni tsunami cimeta, klinčića, anisa, papra i borovice, isto kao pryanik ali krcato alkohola.”
Za etiketu su odabrali stilizirani portret žene u ball gagu, koja umjesto silikonske kugle u ustima ima mali okrugli pryanik. To bi vjerojatno ostala još jedna od lokalnih tema za Twitter, da se u priču odmah nije umiješala ruska država. Kako piše Komsomolskaja Pravda, počelo je kad je modna dizajnerica Julija Šljakova iz St. Petersburga prijavila pivovaru ruskoj državnoj agenciji za sprečavanje monopola. U prijavi stoji da etiketa prikazuje nasilje protiv djevojaka, opscena je i uvredljiva. Pivovara se brani da nije imala lošu namjeru, da poštuje žene i “voli humor i umjetnost kad su prikladni.”
Normalna državna agencija uvažila bi primjedbu, saslušala obranu pivovare i poduzela ono što joj to nalaže zakon. Ali ruska država napravila je nešto sasvim drugo. Umjesto da se očituje o slučaju, agencija za sprečavanje monopola objavila je internetsku anketu. Pitali su narod je li im sado-mazo etiketa na pivu uvredljiva. Nešto slično već su napravili nakon pritužbi za fat shaming na dvjema reklamama objavljenima na portalu Bankfax. Ali reakcije tada i sada na anketi za etiketu za pivo ne mogu se usporediti. Internet je eksplodirao.
Ljudi su zasuli društvene profile komentarima, glasale su tisuće, razvile su se ogorčene rasprave pune osobnih uvreda i seksističkih ispada. Zapravo, država je potaknula raspravu toliko toksičnu, da su za par sati morali blokirati komentare. Kad je anketa došla do 62 posto glasova za sado-mazo etiketu, ruske feminističke organizacije pojačale su aktivnost, posebno nakon što je članak o cijeloj stvari objavljen na utjecajnoj stranici Kuni ne nužni (Frajeri nepoželjni).
Idiotska anketa na profilu ruske državne agencije skupila je nekoliko desetaka tisuća glasova i na kraju je 58% glasača bilo protiv etikete. U svakom slučaju, lokalna sibirska pivovara postala je svjetska senzacija na jedan dan. Državna agencija iz cijelog je slučaja zaključila da mora poboljšati funkcionalnost anketa tako da ljudi mogu lakše glasati. Ostaje nada da je silna internetska rasprava o nasilju, pravima žena i o tome tko u ruskom društvu odlučuje o tome što je dopustivo i nedopustivo, bar negdje imala veći utjecaj od države.