U Rovinju je jučer 7. kolovoza boravilo 38 tisuća gostiju, što je šest posto više nego na isti dan turistički rekordne 2019. Riječ je o stvarnoj senzaciji, jer prije samo dva mjeseca nikome u Hrvatskoj nije palo napamet da razmišlja o premašivanju turističkih rezultata iz 2019. godine. Što se, eto, ipak dogodilo.
Naravno da nije slučajno što je baš Rovinj u prvoj postpandemijskoj godini srušio rekorde iz zadnje predpandemijske sezone. Uz to što je Rovinj najljepši grad Istre, izrazite autodestinacije, Rovinj je jedino Istarsko mjesto posvećeno i visokom turizmu.
Rovinj ima više velikih luksuznih ili uvjetno luksuznih hotela nego cijela Istra zajedno, a ti hoteli nisu namijenjeni grupama nego individualnim gostima, što znači da rovinjski turizam ne ovisi o agencijskim aranžmanima kojih u postpandemijskim okolnostima nema mnogo, nego o individualnim gostima visoke kupovne moći: cijene u boljim rovinjskim hotelima, od Amarina do Grand Parka, kreću se između tri do šest i više tisuća kuna na noć.
Drugo, izgradnja luksuznih hotela pokrenula je otvaranje vrhunskih restorana. Rovinj je unatrag tri godine, a osobito ovog ljeta, postao uz Zagreb, glavni grad hrvatske gastronomije, s tri ozbiljna fine dining restorana (Cap Aureo, Agli Amici, Monte) jednim izvrsnim azijskim restoranom (Tekka) i nekoliko vrlo dobrih bistroa (Giannino, Blu, Rio, Kantinon).
Rovinj je jedina hrvatska turistička destinacija u koju stranci putuju da bi jeli: na nedavno objavljenoj Falstaffovoj listi vodećih hrvatskih restorana, od ukupno njih desetak, čak su četiri iz Rovinja. Ovdje je važno napomenuti da Rovinj, usprkos skupim hotelima i vrhunskim restoranima, nije postao ekskluzivna destinacija.
Rovinj je ostao turistički demokratičan, s puno šire prihvatljivih opcija za smještaj, dok su cijene u kafićima nože nego u Dalmaciji, a baš nikome ne pada napamet da kao uvjet za dobivanje stola zahtijeva konzumaciju od najmanje 300 kuna, s čim se ovih dana proslavio jedan dubrovački kafić. Rovinj je, čini se, postigao optimalnu ravnotežu između visokog i masovnog turizma. Rezultati su, kako vidimo, senzacionalni.