Dubrovnik je najpogođenija hrvatska obalna destinacija. Golema većina turista u Dubrovnik dolazi avionima, a avioni uglavnom ne lete. Čak i ako avioni počnu letjeti, velik broj tradicionalnih dubrovačkih gostiju ovog ljeta neće moći putovati. To se prije svega odnosi na Amerikance, tužne svjetske rekordere u koroni, ali i na Britance, koji također stoje katastrofalno s epidemijom.
I dok se sjeverni dio Jadrana počeo turistički buditi, što je vidljivo po punim kafićima, relativno punim restoranima, postupnom otvaranju velikih hotela i gužvama na graničnim prijelazima, u Dubrovniku još ništa ne radi: ni hoteli uz par iznimaka, ni vodeći restorani poput 360 i Nautike.
A Dubrovnik uopće ne može živjeti bez turizma: više od 70 posto gradskog proračuna dolazi iz turističkog prometa.
Stoga se u zadnjih desetak dana povuklo nekoliko poteza kako bi se privuklo domaće goste, i tako barem donekle spasilo dubrovačku sezonu. Prvo su snižene, i to četverostruko, ulaznice za Zidine. Prije su koštale 200 kuna što je skoro svim Hrvatima bilo neprihvatljivo, a odnedavno koštaju 50 kuna.
Drugo, razgovara se o sniženju cijena avionskih karata (premda do Dubrovnika zaista nije problem doći autom; nama nikad nije trebalo više od pet i pol sati, uz jedno ili dva stajanja). Posve je jasno da će i hoteli, žele li se otvoriti, morati sniziti cijene. O restoranima da ne govorimo.
No, iznimno je važno i stvaranje pozitivnog ugođaja u ova depresivna vremena. Stoga je Lukša Jakobušić, vlasnik One Suite Hotela (9,6 na Booking comu) ovaj vikend u Dubrovnik doveo grupu zagrebačkih novinara, u povodu eventa Samo pozitiva.
Novinari će obilaziti Konavle, lokalne vinarije, plaže i konobe, a trebali bi sudjelovati i na prilično spektakularnom safariju kroz konavosku divljinu, o kojem smo pisali lani.
Ova PR akcija namijenjena je isključivo domaćoj publici, što je u ovom trenutku najispravnije. Idealno je vrijeme da puno Hrvata koji su dosad Dubrovnik gledali samo na televiziji, upoznaju uživo taj prelijepi grad.