U četvrtak nas je razveselilo kad smo u odličnom Grunt Shopu na tržnici Kvatrić našli Milk Bar proizvode. Milk Bar je brend mliječnih proizvoda OPG-a Mario Krog iz Gornje Pačetnike, miljenika zagrebačkih foodieja, supermama i gastro novinara. Grunt je suradnju s Krogom počeo prije nekih mjesec dana i uvrstio se na listu desetak mjesta na kojima se u Zagrebu mogu kupovati Milk Bar proizvodi.
Mario Krog već godinama ima vjernu publiku za svoje svježe jogurte, sireve i pjenušave kefire. Kad se zbog pandemije korona virusa i zatvaranja tržnica interes za dostavu s OPG-ova naglo povećao, Krog je postao poznat i među širom publikom, a promet mu je skočio toliko da ni nakon što je povećao cjenovni prag za narudžbe nije stizao proizvesti svega dovoljno da zadovolji potražnju u dostavi i trgovinama.
Na farmi u Gornjoj Pačetini proizvodnji pristupaju toliko ozbiljno da nisu htjeli angažirati dostavne servise jer žele u potpunosti kontrolirati tretman proizvoda u transportu i prodaji. Njihovi jogurti, posebno onaj od kombinacije kravljeg i kozjeg mlijeka, nesporno su najbolji u Hrvatskoj. Kozji kefir, Milk Barov najprodavaniji proizvod, rezak je i osvježavajuć i ima fini, bogat ali ne preintenzivni okus kozjeg mlijeka. Zbog relativno male količine mlijeka, proizvode od čistog kozjeg mlijeka uglavnom proizvode u ograničenim količinama i oni, uz istarsku Kumparičku, spadaju u apsolutno najbolje u toj kategoriji u nas. Jogurti, kefiri i mlijeko uvijek su pakirani u staklene tegle i boce, gdje god ih kupujete dobit ćete ih na propisnoj temperaturi. Napravljeni su potpuno prirodno, od svježeg pasteriziranog mlijeka s gljivicama.
Priča o Milk Baru je još zanimljivija zbog činjenice da je zagorska Gornja Pačetina epicentar lokalne proizvodnje pataka. I Krog je počeo sa slobodnim uzgojem pataka. Od toga je odustao zbog problema s kojim se susreću mnogi uzgajivači peradi, nedostatka klaonica. Ako ne možete na vrijeme zaklati i isporučiti patke propisno očišćene i obrađene, kompromitirate se kod klijenata i posao pati, posebno u špicama poput božićnih blagdana i ako radite s restoranima. Pa se Mario Krog okrenuo kravama i kozama i utemeljio brend Milk Bar. Krave i koze pasu na otvorenom, kreću se kako bi imale raznovrsnu prehranu, koze imaju prirodnu dohranu sijenom i zobi.
Zakon mljekarstva je jednostavan: optimalno zdravlje i prehrana životinja daju vrhunsku kvalitetu mlijeka s kojim možete raditi vrhunske mliječne proizvode i postizati bolju cijenu. Tu jednostavnu matematiku, međutim, teško je dosljedno provoditi u praksi. Jer kao i sve u vrhunskoj poljoprivredi, zahtijeva integraciju načina života, filozofije i radne etike. Glavni adut Milk Bar proizvoda je upravo njihova jednostavnost i pažnja u proizvodnim postupcima kojom se čuvaju kvaliteta, svježina i čisti prirodni mliječni okusi. S obzirom na kvalitetu, Milk Bar brend trebao bi biti poznat i dostupan puno šire od Zagreba.