Zagrebačka pivovara ovoga ljeta izbacuje prvi hard seltzer na hrvatskom tržištu. Točnije, izbacuje ga njihov vlasnik Molson Coors, koji će prvi na svijetu testirati hard seltzere u većini zemalja Srednje i Istočne Europe. Hard seltzeri su relativno nova kategorija proizvoda koja je je potala tržišni fenomen.
[adsense_content_v2]
U osnovi gazirana voda s okusom i alkoholom, hard seltzeri su kao novi proizvod prilagođeni svim glavnim tržišnim trendovima, što znači da su često bezglutenska i veganska pića. Rast prodaje hard seltzera na američkom tržištu mjeri se u troznamenkastim stopama, i njihove se popularnost brzo širi po svijetu. Procjenjuje se da će u idućih pet godina tržište hard setlzera narasti na 14,5 milijuna dolara. Najpopularniji brend hard seltzera i pokretač ovog trenda je White Claw.
Hard seltzeri prodaju se u limenkama i na prvi pogled podsjećaju na miješanja pića koja se rade s jednim baznim destilatom, citrusima i sodom. Zapravo, riječ je o gaziranoj mineralnoj vodi s okusom, kojoj se ne dodaju pića poput votke ili gina, nego čisti alkohol od šećerne trske ili ječma. Hard seltzeri osvježavaju kao voda, imaju alkohola koliko i pivo, okus sličan koktelima, a nemaju kalorija, glutena i ni ostalih trenutno nepoželjnih elemenata.
Nekoliko je glavnih razloga: glavni je marketing, koji je hard seltzere uspio nametnuti kao alternativu, odnosno zdraviji način da popijete nešto konkretno. Kao što smo napisali, imaju puno manje kalorija i ugljkohidrata od piva, destilata i miješanih pića, a puno više vode. Mnogi se proizvode s prirodnim okusima pa to jača njihov imidž “zdravog” proizvoda. I na kraju, idealno se uklapaju u lifestyle velikog dijela publike, kao piće poslije treninga, za outdoor aktivnosti, pijenje u hodu preko dana i slično. Hard seltzeri uveli su alkohol u društvene situacije u kojima je prije bio neprihvatljiv, što je marketinški gledano povijesni pothvat. Ne treba zanemariti ni verstilnost, u kratkom vremenu na tržištu su se namnožili deseci vrsta hard seltzera, s maštovitim okusima i još maštovitijim brendingom.