Prošlo je već više godina otkako je nova generacija potrošača uvela ružičasto u mainstream. Od vina do bagela i smrznutih pjenjušaca, ružičasta je dala novi smisao cijelom nizu proizvoda. Mnogo je teorija o uzrocima neočekivane mode ružičastog. Neke kažu da ljudi u ružičastom traže utjehu i nedužnost, drugi tvrde da je riječ o demografiji, mladim ženama koje su ružičastu iz mode razlile po svemu što se jede i pije. Ono što je sigurno jest da ružičasta boja ima svoju sezonu – ljeto, i da je bilo pitanje vremena kad će obojiti i najomiljenije ljetno voće.
Ovoga ljeta poružičastile su jagode. S jedne strane logično, jagode su industrija od desetak milijardi dolara i zašto ih ne bi dodatno komercijalizirali ružičastom bojom. S druge strane, napraviti rosé jagode uopće nije konvencionalan potez. Njihova posebna crvena boja jagode čini jagodama. Roze jagode su naprosto čudne, djeluju nezrelo i kiselo, općenito manje privlačne. Osim ako ih nazovete rosé. Onda imate hit.
Rosé jagode inovacija su velikog kalifornijskog proizvođača Driscoll’s. Nisu rezultat nikakvih križanja s drugim vrstama ni genetskog inženjeringa. Dobili su ih pažljivom selekcijom jagoda s određenim karakteristikama. U prirodi jagode rastu u najrazličitijim nijansama crvene, od posve blijede do duboke i žarke. Rosé jagode razvijene su od White Caroline, jedne od najstarijih sorti jagoda. Te su jagode pune gama-dekalaktona, estera koji stvaraju okus sličan onome zrele breskve. Problem s White Carolinom je što ima divan okus i lošu boju, nervnomjernu i blijedu. U Driscoll’su godinama razmišljali o ponudi blijedog bobičastog voća. Trebalo je samo odabrati dobar tajming i boju. Ružičasta je bila logičan izbor, a White Carolina logična baza. .
Driscoll’s rosé jagode prodaje kao “najnecrvenije bobičasto voće” i “ograničeno izdanje” dostupno samo u sezoni, od lipnja do rujna, po cijenama dvostruko višima od onih po kojima se prodaju normalne jagode. Zbog nedostupnosti i činjenice da podsjećaju na nove ljetne standarde poput Whispering Angela, rosé jagode postale su instant hit. Instagram ih je pun, FedEx ih svježe ubrane dostavlja na kućne adrese. Kupci se otimaju za jagodice boje rumenila za obraze i najradije, očekivano, ih jedu uz rose vina i šampanjce.
Za poljoprivrednike, rođenje rosé jagoda nije osobito bitno. Iako je riječ o hit proizvodu, ostae činjenice da se zbog sve jačih poremećaja klime i manjka radne snage na poljima, proizvodnja u tradicionalnim velikim izvoznicima jagoda se smanjuje. Ako se trend nastavi i crvene, ne samo rosé jagode, mogle bi postati “ograničene edicije”.