Mali dizajnerski studio iz istarskog vinskog sela Vižinade, u utorak je u osvojio jednu od najprestižnijih nagrada za kreativnu marketinšku komunikaciju na svijetu. U kategoriji Dizajna (Craft) na Cannes Lionsu, globalnom benchmarku marketinške kreative, dobili su brončanog lava. Nagradu su dobili za projekt Art Directed by Nature, dizajnu etikete vina St. Vital vinarije Piquentum Dimitrija Brečevića.
Koliko nas zaista razumije što zapravo znači godina berbe na vinu? Sonda je našla ingenozno rješenje za ovaj dosta ozbiljan problem u prodaji vina na masovnijem tržištu. Svaka Piquentumova etiketa priča cijelu priču o berbi vina u boci.
U suradnji s Hrvatskim meteorološkim zavodom koji je osigurao podatke o padalinama u svakoj godini berbe u Piquentumovim vinogradima, napravili su klimatski prikaz tih berbi na etiketama. Krugovi označavaju količinu padalina u svakom mjesecu. Odabrani su kao standardni meteorološki simbol i prikazani krajnje jednostavno, kako bi se poslala poruka da prirodna vina kakva radi Piquentum ne trebaju dodatno ukrašavanje. Ili kako kaže naziv projekta, Art Directed by Nature.
Tako primjerice krugovi na etiketi St. Vitala iz 2013. pokazuju da je berba bila problematična jer su kiše pale u rujnu kada grožđe mora postizati optimalnu zrelost za berbu, zatim očajnu 2014. u kojoj su maratonske kiše uništile grožđe i berbu, te optimalnu 2015. koja će se pamtiti ako jedna od najboljih berbi u povijesti istarskog vinarstva.
Ako znamo kakva je klimatski bila berba, razumjet ćemo kako je vinar odabrao vrijeme berbe, kako je stanje grožđa odredilo njegove odluke u podrumu i, konačno, kako je priroda utjecala na definiciju vina koje pijemo. Etiketa kontekstualizira vino i Studio Sonda odlučio je tu kontekstualizaciju iskoristiti za isticanje važnosti prirodnih procesa u nastanku vina.
Etiketom koja zorno prikazuje klimatske karakteristike berbe, pišu na svom blogu, žele ohrabriti razgovor o berbi i raspravu o vinu te olakšati usporedbu različitih berbi. “Na taj način vino, jedan od najcjenjenijih proizvoda u povijesti, postaje medij koji govori o važnosti razumijevanja Prirode”.
Art Directed by Nature je proširena verzija projekta koji je ove na hrvatskom natjecaju kreative IdejaX, osvojio Grand Prix u istoj kategoriji kao u Cannesu, što ga je i odvelo na natjecanje za Lava.
Studio Sonda iz Vižinade dizjanirao je i packaging za Piquentumovo vino Brazda, za koji je 2015. dobio brončanu ED-Award, nagradu koja se dodjeljuje za najbolji komunikacijski dizajn u Europi. Kreativni direktori Studija Sonda su Jelena Fiškuš i Sean Poropat.