U čemu je stvar? Pod jedan, zašto bi itko, pa makar i iz čistog egzibicionizma, koristio svu tu tehnologiju i novac da bi napravio veganski burger s okusom ljudskom mesa? I drugo, zašto bi prestižni svjetski festival poput Cannes Lionsa davao nagradu marketinškoj agenciji koja je proizvela reklamu za taj bizarni burger? Kad se malo pažljivije pročita, ova priča nije samo sakupljač jeftinih klikova. Krenimo od proizvođača. Švedski startup Oumph! iz Stockholma spada među takozvane firme izazivače. Njegov je primarni cilj razvijati nove originalne koncepte koji bi trebali pomicati pojmove na cijelom tržištu ili u cijelim kategorijama.
Njihov Human Meat Plant-Based Burger zapravo komentira cijelo današnje tržište plant based proizvoda, posebno biljnih imitacija mesa. Reklamiraju ga tvrdnjom da “ima isti okus kao ljudi”. “Ovaj burger razvili smo začas, čim smo doznali koji okus i teksturu tražimo,” kaže osnivač Oumpha! Anders Linden u videu na YouTubeu. Prošle zime za Halloween Human Meat Plant Burger prvi se put pojavio pred kupcima, pekli su ga u food trucku u Stockholmu i prodavali kao “najstrašniju plant-based hranu svih vremena.” Objavili su i kratku reklamu u maniri horror filmova. Kampanju potpisuje madridska agencija LOLA MullenLowe, koja je za to nedavno dobila nagradu na Cannes Lionsu, štoviše, dobili su srebrnu medalju. O čemu se zapravo radi?
Svrha Oumpha! je mijenjati načine na koje se hranimo. Prelazak na dominantno biljnu prehranu najvažniji je u tom kontekstu. No, prave ljubitelje mesa još uvijek nitko ne može uvjeriti da biljni proizvodi mogu imati baš iste okuse kao njihovi omiljeni burgeri, steakovi i kobasice. Pa je Oumph! odabrao najefikasniju metodu – šok. Burger koji navodno ima isti okus kao ljudsko meso nije predviđen da bismo ga jeli, već da poruči ljudima da se s današnjom tehnologijom od biljnih sastojaka zaista može kreirati okuse istovjetne okusima svih vrsta mesa. Human Meat Plant Burger rezultat je kreativnog procesa kojim su Oumph! i LOLA MullenLowe odlučili ljudima prenijeti tu poruku i zaintersirati ih za rastuću novu generaciju biljnih proizvoda koji po bogatstvu okusa i gastronomskom potencijalu zapravo i ne zaostaju za životinjskim originalima. Sam burger napravljenje od soje, gljiva i pšeničnog proteina, dok recepturu za biljne masnoće i teksturu ne žele otkriti. Čini se na kraju da ipak nije stvorena nova kategorija za kanibale zabrinute zbog klimatskih promjena. Ali poruka koju su htjeli prenijeti vrlo je jasna.