Uoči Svjetskog dana gina koji se obilježava danas, Udruženje za trgovinu vinom i destilatima (WSTA) objavilo je da je u Velikoj Britaniji, najjačem svjetskom tržištu gina, u zadnjih godinu dana prodano rekordnih 80 milijuna boca.
Do 27. ožujka gin je napravio promet od 1,3 milijarde funti, što je nevjerojatnih 30 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine. Prodaja aromatiziranog gina prvi je put prešla granicu od 500 milijuna funti, i sada s 30 milijuna boca drži 40 posto udjela u prodaji. Globalno, trendovi za gin vrlo su povoljni. Ukupna prodaja gina ove godine iznosi 13,1 milijardu dolara, do 2025. očekuje se godišnji rast veći od 10 posto.
Panedmija se pokazala neočekivanim blagoslovom za gin. S obzirom na golemi interes za klasične i craft koktele, kategorija gina proteklih godina nije rasla koliko bi se očekivalo. Uoči pandemije, rasta gotovo da nije bilo, godišnje se kretao ispod jedan posto. Onda su se lani počeli javljati prvi znakovi oporavka, 1,4 posto rasta prema podacima Beverage Information Groupa, a onda je došla pandemija.
Nitko nije očekivao da će lockdowni donijeti išta dobro ginu. Koliko god nam se činio sveprisutnim i popularnim, gin je bio piće koje su kupci otkrivali uglavnom u barovima i klubovima, samoinicijativno nisu osobito istraživali tržište niti se kupovalo puno gina u trgovinama. Ali kad su supermarketi postali jedina mjesta pravila su se počela mijenjati.
Na udarnim tržištima, ljudi su prvo počeli kupovati velike boce votki, bourbone i tekile, naravno i sanduke vina i pakete piva. Nije se činillo da će gin tu naći mjesto. No, kako su lockdowni potrajali, ljudima je dosadilo piti uvijek isto i počeli su eksperimentirati upravo s ginovima. Prodaja je počela rasti u trgovinama i na online shopovima, a kad je u Americi i Velikoj Britaniji počelo cijepljenje a ljudi počeli slobodnije izlaziti, trend je eksplodirao.
Tako otprilike ovaj neočekivani rast prodaje objašnjavaju agencije za istraživanje tržišta. Anketirani barmeni kažu da su čisti ginovi i kokteli s ginovima nakon pandemije najtraženiji među iskusnijom publikom i znalcima koktela. Posebno su traženi mekši ginovi, s manje agresivnim aromama i okusima borovice.