Da, sada i Paris Hilton ima kuharski show. Cooking With Paris pokrenula je na svom YouTube kanalu koji ima 246 tisuća pretplatnika. Kuharski show postao je jedan od dominantnih televizijskih žanrova. Ljudi vole gledati kako se priprema hrana, žele nove ideje i neka tehnička znanja o kuhanju. Nažalost, već površno listanje kablovskih TV kanala dovoljno je da se vidi u što je degenerirao kuharski show: vrlo malo dobrih emisija u kojima se pokazuju stvarna znanja o hrani i kuhanju, i nasuprot tome poplava mediokritetskih formata u kojima se ljudima serviraju sve moguće pogrešne informacije i loše tehnike. O reality varijantama poput Večere za 5 da ne govorimo.
Kad tome dodate činjenicu da su društvene mreže dodatno demokratizirale kuharski show i da danas doslovno svatko može montirati kameru iznad lonca i emitirati na YouTubeu ili Instagramu, ali i činjenicu da najpopularnije emisije o kuhanju poput Golog kuhara postižu astronomsku gledanost i stvaraju poslovna carstva, normalno da je i Paris Hilton, brend svih brendova kad je riječ o glamuroznom trashu, imala nešto za reći o tome.
To nipošto ne znači da je Cooking With Paris samo trash. Zapravo, na momente niste sigurni gledate li vrlo uspjelu parodiju Instagram influencera i kuharskih emisija s kablovskih televizija, ili kraj žanra kuharskog showa kao takvog.
Prva epizoda počinje kad Paris u casual izdanju, s crnim rukavicama (u kojima će cijelo vrijeme kuhati) i psićem odjevenim u Chanel pregaču uđe u dobro opremljenu skupu kuhinju. “Svatko tko me poznaje, zna da sam fantastična kuharica, ” kaže Paris, dodajući da je kuhati učila još kao djevojčica, pomažući mami u kuhinji. Dok priča kako je bila je fascinirana umijećem s kojim je njena mama pripremala špagete i lazanje, na kuhinjskom otoku gledamo strateški raspoređene kutije Barilline tjestenine i Galbanijevih sireva, lepezasto složene kuhinjske krpe sa sloganima poput “Kraljica svega” i figurice Paris Hilton.
Pravi show počinje kad Paris najavi da će kuhati lazanje i pokuša otvoriti kutiju Barillinih lazanja. Onda objašnjava da su joj Barilline najdraže, jer ih ne mora prethodno kuhati, ali ih ipak stavi u golemi lonac bez vode i poklopi, panespretno pokuša upaliti plin iako je očigledno da nema pojma koji gumb na štednjaku je za što ni kako se koristi.
Onda iz hladnjaka izvadi gomilu mascarponea i mozzarelle i počne ribati mozzarellu stalno se žaleći što to mora raditi, i preporučuje ljudima da uvijek kupuju već naribanu mozzarellu. Ako se ne iznervirate i ne pritisnete stop nakon ovih par minuta, čeka vas zapravo jedno zanimljivo camp iskustvo koje ponešto govori o medijima i popularnoj kulturi.
Dok riba mozzarellu u svojim rukavicama, Paris kaže da su to zaštitne kuharske rukavice koje inače koristi za “sliving.” Sliving je kombinacija izraza killing i slaying koji se koriste kao ultimativni kompliment za nekoga tko je cool, a koji je Paris Hilton lani izmislila i zaštitila. Ne zaboravimo da je Paris Hilton patentirala i frazu That’s hot koja je ušla u moderni jezik i donijela joj ozbiljan novac. Tako je i ovaj kuharski show poslužio za promociju novog proizvoda, riječi, koja je danas dio stalnog tinejdžerskog vokabulara na Instagramu i TikToku. “Sad je 2020. ali još ćete gledati sliving, samo na drugi način. Recimo, u kuhanju lazanja,” kaže Paris.
Naravno, odmah slika kuhinjski stol pun hrane za najavu showa na Twitteru, pa selfie…Priprema lazanja počinje miješanjem mascarponea za koji Paris preporučuje zamjene poput “organskog sira ili sira od badema”. Još je urnebesnije kako priprema meso za ragu, pa kuhinjskim papirom suši meso u tavi, gnječi ga gnječilicom za pire da “iscijedi sok,” da bi siroto meso na kraju procijedila kroz cjedilo da ukloni masnoću i sokove. Pritom ses šprica svojim kozmetičkim proizvodom Unicorn Mist (“of course, not near the food”) i zbunjeno stoji nad ladicom s kuhinjskim priborom pokušavajući shvatiti razliku između kuhače i lopatice na kojoj, by the way, još stoji etiketa iz trgovine u kojoj su je producenti kupili.
Nakon što smo ipak odgledali svih dvadesetak minuta prve epizode Cooking With Paris (koja zasad ima više od 859 tisuća pregleda), možemo reći tri stvari. Prvo, groteskno kuhanje Paris Hilton opasno podsjeća na neke balkanske i američke emisije koje nam televizije prodaju kao ozbiljan sadržaj o kuhanju. Drugo, Paris vrlo uspješno ismijava milijune drugorazrednih gastro blogera i influencera. I na kraju, imamo dojam da je ipak riječ o dobroj dosjetki neke marketinške agencije. Jer ako nije, kuharski show kao žanr zbog svoje je inflacije i eksplotiranja najnižih gledateljskih strasti, s Paris Hilton zasluženo propao. Sa zanimanjem čekamo iduću epizodu.