Istarski maslinari prije dosta su godina precizno definirali svoj cilj. Ta se definicija, koja vrijedi do danas, može opisati sljedećim riječima: želimo biti najbolji u okvirima onog što radimo, s naglaskom na lokalnost i autentičnost našeg proizvoda.
Istarski su maslinari u tome uspjeli, a u ovogodišnjem specijalu Ulje 2020/2021. propitujemo njihova daljnja usmjerenja i nova područja djelovanja i poboljšavanja sadašnjih proizvoda.
Slučaj istarskih maslinara zapravo predstavlja uzor za cijelu hrvatsku gastronomsku scenu, kao i za veći dio hrvatske turističke i prehrambene industrije.
Hrvatska je mala zemlja. Nikad neće biti najveći proizvođač bilo čega. Hrvatska mora biti nišna gastronomska destinacija, bilo da je riječ o ulju, o rakovima, školjkama i ribama, tartufima, kulenu od crne slavonske svinje ili vrhunskim restoranima.
Hrvatska je mala i mora ostati mala, nišna, specifična i usmjerena na ono najbolje što se ovdje može proizvesti , skuhati i popiti. I jedino tako može postati prepoznatljvia na europskoj i svjetskoj sceni. Baš kao što su istarska maslinova ulja, usprkos maloj proizvodnji i visokim cijenama, postala prepoznatljiva na globalnoj maslinarskoj sceni.
Istarsko je maslinarstvo, svjesno ili ne, artikuliralo poželjni obrazac hrvatske gastronomije i enologije, pa i turizma. Utoliko je istarsko maslinarstvo najznačajniji gastronomsko- identitetski fenomen koji se dogodio Hrvatskoj unatrag dvadesetak godina.