Parkiralište opatijskog hotela Navis u subotu je bilo puno automobila zagrebačkih registracija. Navis je preko vikenda imao dvadeset popunjenih soba, što je za peti dan rada vrlo dobar rezultat. No, vlasnike Navisa još su više razveselile rezervacije, koje su prošli tjedan počele stizati iz zemlje i inozemstva.
“Kako sad stvari stoje, u srpnju i kolovozu imat ćemo barem 70-postotnu popunjenosti,” rekao nam je sinoć Kruno Kapetanović, vlasnik ovog five star hotela. “O takvoj popunjenosti prije samo par tjedana nismo mogli ni sanjati,” kaže Kapetanović.
Osim Navisa, gdje vas na recepciji dočekuje osoblje s dobro dizajniranim maskama ali vas nitko ne davi pretjeranim epidemiološkim procedurama, u Opatiji trenutno radi još šest hotela Solidna Navisova popunjenost ovog vikenda, dok stranci još ne mogu dolaziti, i puno novih rezervacija za srpanj i kolovoz jedan su od simptoma da bi turistička sezona barem u nekim dijelovima Hrvatske mogla proći bolje nego što se prognoziralo prije samo petnaestak dana.
Drugi simptom u korist sezone svakako je veliki interes Slovenaca. Ako se nekoliko tisuća slovenskih turista probijalo do Kvarnera preko poluotvorenih granica, ne treba sumnjati da će ih vrlo mnogo doći kad se promet normalizira. Treći simptom za relativno solidnu punu sezonu jest golema jučerašnja gužva na Plitvicama. Uprava Nacionalnog parka Plitvice smanjila je cijene ulaznica, što je na Plitvice došlo tisuće i tisuće gostiju. Isključivo domaćih, jer stranaca, naravno, još nije moglo biti.
Što nam govori primjer Plitvica? Ako se turistička industrija odmah, dakle jučer, okrene domaćim gostima kroz model prihvatljivih cijena i vrijednosti za novac, domaći bi gosti mogli napuniti dobar dio hotela, apartmana i kampova. U svakom slučaju, već je sad prilično jasno da turizam u Hrvatskoj ipak ne umire.