Chefovi, pa i zagrebački, trend su osjetili puno prije algoritama, kad su nakon potresa počeli seliti lokale iz centralnih zagrebačkih lokacija u kvartove prema rubovima grada. Prije potresa, među pionirima trenda bili su O’Hara, Public ili barovi kao Landsky.
U velikim svjetskim gradovima trend je započeo i ranije, zbog gentrifikacije i rasta cijena najma. Prelomni događaj za afirmaciju seljenja restoranskog života iz centara prema periferiji, čini se, ipak je bila pandemija. Prema novom istraživanju Local Strategy, broj pretraživanja na Googleu u kojima ljudi traže restorane najbliže svom domu, od lipnja 2020. do lipnja 2021. narastao je za 550 posto.
Najčešći termini pretraga su “restoran na mom području” i “restoran u blizini kuće”. Među kvartovskim restoranima najviše se traže mjesta specijalizirana za sushi (rast od 350 posto), restorani koji poslužuju beglutenska jela (rast od 200 posto) te pizzerije i kineski restorani (rast od 110 posto). Konverzija je ozbiljna, 28 posto pretraživanja pretvori se u kupnju, dok golemih 76 posto ljudi koji na Googleu traže restoran u blizini kuće taj restoran posjete u roku od jednog dana. Prema Local Strategy podacima, trend pretraživanja lokalnih, kvartovskih restorana počeo je rasti 2017. godine, ali je u posljednje dvije godine, a posebno tijekom pandemije, eskalirao. Ukupno, pretraživanje lokalnih tvrtki i usluga na Googleu globalno je porastao 20 tisuća posto.