Vina s etiketom Adria koja se prodaju u lancu trgovina Deliiicije, uvrstila su se među najhrabrije i najefikasnije borce protiv inflacije. Uzmimo za primjer malvaziju, najpopularnije hrvatsko bijelo vino.
U supermarketima i vinotekama butelje vrhunskih malvazija iz lanjske berbe redovito koštaju između 75 i 90 kuna, s vrlo malo iznimaka. U Deliiicijama međutim vrhunska malvazija sa etiketom Adria proizvedena u Motovunu, košta samo 54 kune.
Danas smo kupili butelju i pokušali pronaći neke ozbiljnije pogreške, koje opravdavaju ovako nisku cijenu.
Nismo pronašli ni jednu. Radi se o tipičnoj motovunskoj malvaziji, srednjeg tijela s nešto mišića, puno mineralnosti, izraženim herbalno voćnima aromama, i dugim herbalno citrusnim okusom.
Vino je perfektno svježe i vrijedi oko 90 bodova, baš kao i većina drugih mladih motovunskih malvazija. A na policama košta samo 54 kune. Kako je to moguće? Vrlo jednostavno. Adria Vino je robna marka tvrtke Dupin, koja je vlasnik Deliiicija.
Vrhunska Adria Malvazija od 54 ili 55 kuna puni se sključivo za Deliiicije trgovine. Proizvođač ima unaprijed zajamčen prihod, pa zato Dupinu prodaje vino po povoljnoj veleprodajnoj cijeni, koja se u konačnici, na zadovoljstvo krajneg kupca, pretvara u najpovoljniju maloprodajnu cijenu na tržištu za taj rang malvazije.
Slično, primjerice, funkcioniraju veliki britanski trgovački lanci: vina punjena za Marks and Spencer ili Tesco vrlo često dobivaju visoka Decanterova priznanja. Ta vina, kao i u Adrijinom slučaju, proizvode renomirane vinske kuće, koje dugo godina surađuju s trgovačkim lancima; trgovci na njih lijepe svoje etikete, prodaju ih po povoljnim cijenama, čine kupce sretnima i usput dobivaju međunarodne i lokalne vinske nagrade, koje podižu imidž njihovih robnih marki, ali i cijelog lanca. Malvazija iz 2021. nije jedina široko dostupna uspješnica iz programa Adria Vina.
Ovih smo dana probali i Adrijin Dingač iz 2018. godine, koji košta samo 89 kuna: normalne cijene Dingača kreću se između 150 i 300 kuna, što nije neobično budući da je Dingač najpoznatiji i prvi zakonom zaštičeni hrvatski vinogradarski položaj.
Adrijin Dingač, kojeg proizvodi jedna velika vinarija s Pelješca srčano je vino visokog, slatkog alkohola, snažnih, ali zrelih tanina i jakih, dugih okusa pečenih trešanja i višanja.
Adrijin Dingač fino se slaže s pečenom janjetinom, steakovima i mesom visoke divljači, ali i crnom čokoladom. Dapače, jučer smo ga probali s Valhronininim Manjarijem, luksuznom franuskom 64-postotnom čokoladom s narančinom korom: čokolada je učinila vino neobično svježim, dok je vino naglasilo voćne nijanse u ovoj izvrsnoj čokoladi.
Motovunski Teran iduće je Adrijino vino koje predstavlja izvrsnu vrijednost za novac. Ovdje prvo valja reći, kako su se motovunski i terani unatrag šest ili sedam godina namentuli kao stilska kategorija za sebe: oni su izrazito voćni, mineralni, iskričavi, svježi, ali puni i bogati, sa zrelim taninima. Motovunski su terani, uz terane Morena Coronice, neusmnjivo najpoželjniji hrvatski terani. I kao takvi, postižu više cijene, koje uglavnom ne počinju s manje od devedesetak kuna za buteljku, pa se protežu sve do 200 i više kuna.
Stoga je Adrijin motovuski Teran za 65 kuna još jedna odlična vrijednost za novac, pogotovo u sezoni roštilja, jer se optimalno slaže s govedinom, teletinom, svinjetinom i plavom ribom s roštilja.
I niz drugih Adrijinih vina ponavlja isti obrazac: visoka kvaliteta, autentični terroir i široko prihvatljiva cijena. Bilo bi dobro kad bi na hrvaskom tržištu bilo više vinskih kolekcija kao što je Adrijina.