Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

VINA NA RASPRODAJI Više od 50 posto najpopularnijih buteljki prodaje se na akcijama za vrlo mali novac, već za dvadesetak kuna

vino-supermarket

Hrvatski potrošači imaju snažnu predodžbu o hrvatskim vinima kao preskupima. Ta je predodžba utemeljena na cijenama malog broja zaista skupih etiketa i na nominalnim cijenama nižeg i srednjeg ranga buteljiranih vina.

Osim toga, vina doista poskupljuju svake godine, za kunu, dvije ili tri pa butelja graševine s navojnim čepom koja je prije tri godine koštala 29 kuna sada stoji 35 kuna. Butelja malvazije s navojnim čepom, koja je prije tri godine koštala 35 kuna, sada košta 42 kune. Vina naizgled kontinuirano poskupljuju.Samo naizgled.

Evo što nam je ovih dana ispričao veteran hrvatske trgovine vinima. “U Plodinama se oko 80 posto vina prodaje na akcijama. To znači da se graševina od 35 kuna ustvari uglavnom prodaje za 22 kune.” I u drugim se trgovačkim lancima golem broj buteljki prodaje na akcijama.

Što znači da Kvalitetnu graševinu Iločkih podruma s navojnim čepom možete kupiti za malo više od 20 kuna. Isto vrijedi i za beljsku Kvalitetnu graševinu, dok se najpopularnije buteljirano vino u Hrvatskoj, Lagunina Malvazija u prozirnoj boci, na akcijama prodaje za nešto više od 30 kuna. Ova tri vina povremeno osvajaju relevantna međunarodna priznanja.

Cijene niza buteljiranih vina na akcijama ne prelaze 20 kuna. I mnoga vrhunska vina na akcijama se prodaju po vrlo prihvatljivim cijenama. Mihaljeva Vrhunska graševina može se povremeno dobiti za četrdesetak kuna, no najbolji je deal vjerojatno Lagunin Castello.

Castello je briljantno crno vino koje je u zadnjih sedam godina triput osvajalo Decanterove zlatne medalje. Castello se ovih dana mogao kupiti za 59 kuna. Dakle, za osam eura hrvatski su potrošači mogli kupiti trostrukog svjetskog prvaka.

Ovdje valja reći da trošak akcijskih cijena snose i proizvođači i trgovci, što znači da proizvođacima na kraju ostaje puno manje novca od maloprodaje nego što se to može činiti krajnjem potrošaču. A istodobno im rastu cijene repromaterijala, prije svega boca.

Hrvatska vina u stvarnosti definitivno nisu skupa, barem ne u maloprodaji. Cijene u restoranima sasvim su drugo pitanje.

ČOKOLADA
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
  • BUZZ
  • RESTORANI
  • VINO
  • HOTELI
  • MIKSOLOGIJA
  • KONTAKT
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.

VINA NA RASPRODAJI Više od 50 posto najpopularnijih buteljki prodaje se na akcijama za vrlo mali novac, već za dvadesetak kuna

by Kult Plave Kamenice time to read: 1 min