Svaki hrvatski sommelier i trgovac vinima potvrdit će da su Hrvati dosta teška publika kad je u pitanju otvorenost prema novim vinima, stranim vinima ili bilo kojim vinima koja još nisu kušali. To je ovih dana potvrdilo i istraživanje koje su u lipnju proveli portal Ja Trgovac i agencija Hendal na nacionalno reprezentativnom uzorku od 400 građana starijih od 15 godina.
Čak 93 ispitanika koji redovno piju vino, izjavilo je da ”više vole domaća vina” a samo 7 posto izjavilo je da strana vina pije radije od domaćih. Dobra vijest za hrvatsku vinsku industriju je da 89,9 građana barem povremeno pije vino, 25,8 posto barem jednom tjedno, a njih 9,1 posto svaki dan. No, 23,9 posto domaćih kupaca još uvijek pije vino samo u posebnim prilikama. Hrvatska je, što se potrošačkih navika tiče, još uvijek pivska zemlja. Crno vino je i dalje popularnije od bijelog, a rose najradije pije tek 3,8 konzumenata.
Gledano po regijama, najpopularnija su dalmatinska vina koje preferira trećina ispitanika istraživanja, slijede slavonska, istarska, zagorska i moslavačka. Dominaciju jeftinijih, supermarket i bag-in-box vina potvrđuje podataka da 62,1 posto Hrvata vino još kupuje u trgovinama, ili u rinfuzi, njih 30,2 posto. U vinotekama se snabdijeva 7,7 posto kupaca.