Krajem prošlog desetljeća hrvatska je pivska scena izgledala radikalno drukčije nego danas. U supermarketima su se mogla kupiti isključivo industrijska piva.
U boljim pivnicama i barovima dominirala su belgijska trapistička piva: Chimay i Orval bili su toliko popularni da su restorani poput Esplanadina Le Bistroa sastavljali cijele karte trapističkih piva, uključujući i radikalne verzije poput visokooktanskog Westmallea Tripel, dok su američka piva bila gotovo anonimna.
Tek su česti putnici u Sjedinjene države poznavali Sierra Nevadu, Brooklyn i Anchor Steam. IPA se u Hrvatskoj još nije ni spominjala, a barmeni boljih lokala izbjegavali su držati hrvatska piva. I tada se odjednom 2009. godine, usred početka Velike krize, na tržištu pojavilo Vukovarsko.
Naš omiljeni barmen iz Tolkiena kazao nam je kako je prvi put u svojoj profesionalnoj karijeri naišao na hrvatsko pivo vrijedno pažnje. Pa nam je natočio Vukovarsko. Još pamtimo da Vukovarsko nije bilo osobito gorko, ali je svejedno bilo prepuno okusa, s dugim, tek lagano hmeljastim aftertasteom.
Nismo mogli vjerovati da se tako bogato pivo proizvodi u Hrvatskoj. Barmen nas je upozorio kako je Vukovarsko pivo nepasterizirano, što znači da traje samo tri do četiri tjedna i da nije siguran kada će dobiti novi batch.
Pa smo u iduća tri tjedna na Opatovini skoro svakodnevno pili Vukovarsko. Entuzijazam prema Vukovarskom uskoro se proširio na cijelu zemlju. Naime, 2010. godine Društvo prijatelja piva proglasilo je Vukovarsko Pivom godine. Zatim se Vukovarsko počeo prodavati u trgovinama, ali samo u onim malim, privatnim. Nikad nije ušlo u velike lance, što se pokazalo fatalnim.
Naime, tijekom ekonomske krize uništeno je 165 malih trgovina kakve su držale Vukovarsko pivo. Pa je Vukovarska pivovara ostala bez tržišta.
Prije tri godine Zagrebačka pivovara odlučila je kupiti Vukovarsku pivovaru. Pripreme za preuzimanje pivovare i za pokretanje obnovljenih pogona trajale su dvadesetak mjeseci. Nova Vukovarska pivovara, u vlasništvu tvrtke K Pivovari, koja proizvodi i već etablirani Grif, pojavila se na tržištu u ljeto lanjske godine.
K Pivovari, tvrtka kćer Zagrebačke pivovare, osim imena K Pivovari otkupila je i originalni recept za renomirano Vukovarsko pivo, pa je ono zadržalo originalni okus. U novu pivovaru u Vukovaru uloženo je 11 milijuna kuna, a njen je kapacitet 5000 hektolitara godišnje.
Svakako je dobro što je ugledni brand Vukovarskog piva revitaliziran. Vukovarsko je bilo prvo malo zanatsko pivo u Hrvatskoj, ali je njegova prezentacija podsjećala na velika masovna piva. No, usprkos svemu tome, Vukovarsko je brend kojeg se sjećaju svi obožavatelji piva stariji od 25 ili 26 godina, jer je pokazalo da se u hrvatskoj može proizvoditi karakterno i specifično pivo izvan industrijskih standarda. Nadamo se da će novo Vukovarsko pivo slijediti tragove legendarnog prvog Vukovarskog piva, o kojem se i danas nostalgično govori u zagrebačkim barovima.
Ova sadržaj produciran je u suradnji s tvrkom K Pivovari