Olfaktivne večere, u kojima se parfemi koriste za pojačani doživljaj hrane i koktela, jedan je od najprogresivnijih novih restoranskih koncepata. U Zagreb su ga doveli restoran Noel i stručnjak za parfeme Juraj Sotošek Rihatrec, a nedavno se počeo širiti u zanimljivim smjerovima.
Zagrebački Marli, urarska trgovina u vlasništvu obitelji Marinović, krajem prošle godine obilježila je 50. obljetnicu rada u Vlaškoj ulici. Specijalisti za luksuzne satove, svoj veliki datum treća generacija obitelji Marinović obilježila je značajnim iskorakom. U suradnji s velikim španjolskim parfumerom Ramonom Monegalom i Sotošekom Rihtarcem lansirali su Marli parfem za interijer i olfaktivni koktel identičan novom mirisu trgovine, koji potpisuje Noelov glavni barmen Karlo Ferenčak.
Na proslavi Marlijeve obljetnice, Noelov chef Goran Kočiš napravio je prvu banket verziju olfaktivne večere dosad posluženu u Hrvatskoj. Ferenčakov koktel, posveta Marli parfemu u kojemu dominiraju note vetivera, kore agara, tamnog mošusa, suhih začina i orijentalne note, napravljen je na bazi Topanito Blanc tekile, sa Chazalettesovim crvenim vermutom, Amarom Montenegro, Fentimans Connioisseurs tonikom i komprimiranim ledom. Marli u budućnosti planira organizirati mini vikend evente s ponudom olfaktivnih koktela i finger fooda u kombinaciji s mirisima i esencijama.
Zbog izrazito kompliciranog pairinga i cijene sastojaka, olfaktivne večere jedan su od najzahtjevnijih koncepata u gastronomiji. Zato se priređuju relativno rijetko, i samo u najluksuznijim restoranima (među najpoznatijima su one u Ritz-Carltonu). Činjenica da su u Zagrebu u nepune dvije godine održane tri rasprodane olfaktivne večere koje su dobile euforične recenzije i da koncept prepoznaju i druge ugledne kuće, Zagreb svrstava na jednu malu, nišnu, ali važnu kartu svijeta.