Prije nekoliko tjedana u Nemčićevoj ulici iza Name na Kvatriću, otvorio se još jedan Žabac. Žabac je lanac supermarketa s izrazito niskim, socijalnim cijenama, koji se s originalne lokacije ispod Dolca proširio na Trešnjevački plac, pa na Importanne Centar te sada na Kvatrić.
Naravno da je Žabac uspješan zbog toga što proizvode poznatih brendova (Kraš, Belje, Vindija, Cedevita, Milka i slično) prodaje po najnižim cijenama u Zagrebu.
Međutim, Žabac nije samo još jedan od socijalnih dućana koji prodaju rubno kvalitetnu ili rubno oštećenu robu poznatih marki. Tajna Žapčeva uspjeha puno je sofisticiranija. Žabac Food Outlet osigurava dostojanstvo kupovanja onim Zagrepčanima koji imaju malo i vrlo malo novca.
Žapčev dućan na Kvatriću izgleda kao i svako konvencionalno samoposluživanje. Na vratima je nalijepljena tanka vrpca sa svim kreditnim karticama (ne primaju samo Amex), a odmah kraj ulaza uredno su složene crvene košarice u dva formata, potpuno iste kao u Sparu ili Konzumu. Kupac, dakle, nema osjećaj da je ušao u socijalni dućan, nego u normalni gradski supermarket.
Reklamni slogani koje Žabac koristi također su vrlo inteligentni i pažljivo izabrani. Žabac se, naime, reklamira kao ” trgovina povoljne hrane”. Ne jeftine, ne diskontne nego povoljne. Na jumbo plakatu na Kvatriću nigdje se ne spominje riječ rasprodaja, nego su u prvom planu brojke: -40, -50 pa do minus 90 posto. Ova je informacija puno preciznija i semantički blaža od one starinske sheme naglašavanja pojedinih catch riječi poput ” Najjeftinije je u Žapcu” ili ” Najveća rasprodaja godine” i sličnih dosadnih fraza.
Ako kupcu, koliko god malo potrošio, date osjećaj dostojanstva i zadovoljstva, taj će se kupac vratiti. Na kraju, i Žapčeve lokacije važne su za dobar osjećaj dostoj kupca: Žabac u Importanneu nalazi se ispod Esplanadine terase, a trgovina na Kvatriću okružena je hipsterskim, ne posve jeftinim kafićima.
Žabac Food Outlet pametan je i promišljen projekt kakav je očito potreban Zagrebu. Dobro je vidjeti da se šire.