Kad se lani pojavio u Zagrebu, Domino’s Pizza, predstavnik najvećeg lanca pizzeria na svijetu, bio je preskup za fast food tržište. Domino’s nije ozbiljna pizzeria nego moćan, precizno definiran globalni brend koji prodaje nešto što se, recimo, može temeljiti na pizzi i što je globalno ekscentrično uspješno.
Lani je Domino’s imao cijene slične normalnim zagrebačkim pizzerijama nižeg ranga, uz svega dvije ili tri pizze za 35 kuna, što opet nije bilo najjeftinije u gradu. Ove je godine zagrebački Domino’s drastično srezao cijene i sada je tamo gdje je trebao biti od prvog dana, u kategoriji McDonald’sa.
Pizze u zagrebačkom Dominu u Ulici kneza Mislava lani su koštale jednako kao u mnogim američkim podružnicama Domino’s Pizze, što je, naravno, potpuno nedopustivo s obzirom na razliku između kupovne moći u Sjedinjenim Državama i u Hrvatskoj.
Odnosi cijena fast fooda u pojedinim državama precizno se odražavaju kroz famozni Big Mac Index. Prema Big Mac Indexu prošlog je ljeta, u vrijeme otvaranja zagrebačkog Domina, Big Mac u Americi prosječno koštao 5,57 dolara a u Hrvatskoj 3,29 dolara. Što znači da je i Dominova pizza u Zagrebu trebala biti tridesetak posto jeftinija nego u Americi.
Međutim, mala Domino pizza sa sirom u Americi je lani koštala prosječno 38 do 40 kuna, a u Zagrebu 35, što je ukazivalo na neodrživost ondašnje Dominove zagrebačke ponude. Ovog se ljeta sve promijenilo. Ne kroz vidljivo rušenje cijena, jer Dominove bazične male pizze u Zagrebu i dalje koštaju 35 do 40 kuna, nego kroz niz akcija koje ruše te cijene. Evo što smo ovih dana pronašli na Dominovoj web stranici.Combo deal extra košta, primjerice, 119 kuna. Combo deal extra znači da za 119 kuna dobijete dvije velike pizze (ne ove male po 35 kuna, nego četiri centimetra veće u promjeru koje pojedinačno više koštaju),još dva krušna proizvoda i dvije coca cole.
Termin dva krušna proizvoda znači da možete izabrati između stvari kao što su garlic bread, cheesy bread ili cheesy bread tomato and garlic, koji pojedinačno koštaju 20 do 25 kuna. Vrijednost vašeg Comba, ako gledate po pojedinačnim cijenama, iznosi više od 160 kuna (40 do 50 kuna krušni proizvodi, 90 do 100 kuna velike pizze plus cole) a vi sve to dobijete za 119 kuna.
Nadalje, Domino’s u vijeme Europskog prvenstva dijeli i pizze s Heinekenom, za još povoljiniju cijenu: dvije velike pizze i dva Heinekena koštaju 99 kuna. Budući da sam Heineken u trgovinama košta oko osam kuna, radi se o ozbiljnom diskontu.
Još je znakovitije da je Domino’s krajem svibnja prodavao bazične pizze za samo 25 kuna, čime se po cijeni izjednačio s Big Macom, koji košta 23 kune, te otišao ispod cijene Grand Big Maca koji košta 29 kuna. Ako se dobro sjećamo, na Dominovom smo webu u međuvremenu vidjeli i akciju Plus 15 kuna: nudili su, dakle, drugu pizzu ili neki krušni proizvod za samo 15 kuna, ako po punoj cijeni kupite prvu pizzu.
Ovakva politika cijena, kojom se Domino, kao što smo pokazali, približio Big Macu, sasvim je razumna. Domino’s je, ponovimo, fast food lanac a ne prava pizzeria. Osnova fast food biznisa jest da precizno definira cijene koje najšira publika može platiti i koje najšira publika smatra vrijednošću za novac.
Cijenom u rangu Big Maca, zagrebački je Domino’s napokon na pravom putu, pod uvjetom da je takva politika cijena financijski održiva. McDonald’s u Hrvatskoj ima desetine restorana, a Domino’s je još uvijek samo jedan, što je prilično neobično.