Jedna je ozbiljna hrvatska tvrtka u proteklih nekoliko mjeseci temeljito istražila zagrebačko tržište sushija. Zagrebačko se tržište sushija sastoji od četiri segmenta. Prvi, najskuplji segment čine klasični sushi restorani Tekka i Takenoko.
Drugi segment čine azijski restorani sa sushijem i sushi barovi. Ovi su lokali jeftiniji od Tekke i Takenoka. Tipični su primjeri Izakaya, Evergreen i Khala. Treći segment sastoji se od sushi shopova poput Gingera, Fisherije ili Mange (Manga u Branimir Centru za vrijeme lockdowna radila je samo dostavu). Četvrti segment čini sushi u supermarketima.
E sada, istraživanje zagrebačkog tržišta sushija potvrdilo je naše dojmove o potrošnji sushija u Zagrebu. Tri uvjerljivo najpopularnija sushija jesu rolice s Philadelphia sirom, rolice s tempurom od kozica i razne forme sushija s raznim vrstama lososa.
Philadelphia rolls najčešće se kombiniraju s kozicama, avokadom i dimljenim lososom. Veličanstveni svijet tune ograničen je prije svega na Tekku i Takenoko, zatim na Izakayu i Evergreen. No, golema većina sushi zalogaja koji se prodaju u Zagrebu pune se krem sirom, pohanim repovima kozica i uzgojenim lososima. Tako izgleda stvarnost zagrebačkog masovno popularnog sushija. Što sve, naravno, nema puno veze s pravim sushijem.