Kad su zemlje pogođene korona virusom počele proglašavati karantene, prvo što smo napravili jest da odjurimo po zalihe hrane u supermarkete. Redovi, nestašice pojedinih proizvoda i krcata kolica slike su po kojima će se, kao po mnogim drugima vezanima uz ovu krizu, pamtiti 2020. godina.
U krizi poput ove pandemije, u kojoj smo znali da ćemo ipak ostati sigurni i imati dovoljno hrane, ili smo odbili vjerovati u suprotno, stvaranje zaliha prvenstveno je psihološki moment, nešto što da je sigurnost. Naravno, riječ je bila i o praktičnoj odluci jer na početku nitko nije znao kako će karantene izgledati i koliko će trajati. Kada se pogleda što je u kojim zemljama prvo nestajalo, u mnogim se slučajevima vidi koliko psihologija kupovanja hrane ovisi zapravo o kulturi, ponekad i o tradiciji, i što ljudi zaista smatraju hranom ili namirnicama bez kojih se ne živi. Portal Fine Dining Lovers mapirao je ovaj fenomen na efektnoj karti svijeta, a podatke za Hrvatsku dodali smo u popratne liste.