Vrećice sa sponzorskim poklonima koje se svake godine dodjeljuju sudionicima dodjele Oscara, ove su godine donijele posebno zanimljive novosti. Holivudski establishment s krstarenjima i parilicama pozlaćenima 25-karatnim zlatom, kući je ponio bočice Hfactora, vode “infuzirane vodikom”. Riječ je o vodi koja se prodaje za 36,99 dolara za 6 decilitara.
HFactor je dio male skupine firmi koje su pokrenule proizvodnju “vode obogaćene vodikom” s objašnjenjem da takva voda puno bolje djeluje na organizam od onih koje se sada prodaju. Bez nekih čvrstih znanstvenih dokaza osim nekoliko testiranja na životinjama, tvrde da voda s više vodika podiže energiju, ubrzava oporavak nakon treninga l i smiruje upalne procese u tijelu.
Ti proizvođači tvrde da molekula s dva atoma vodika u vodi naprosto nije dovoljna. “Kad se dva atoma vodika vežu s kisikom oni nisu dostupni za druge interakcije,” piše u promotivnim materijalima HFactora, koji svoju vodu obogaćuje vodikom pomoću elektrolize. Odvoje vodik od kisika pa vodik dodaju u vodu za prodaju. Druga firma nudi da vodu vodikom obogaćujete sami kod kuće, pomoću uređaja Lourdes Hydrogen Water Generator koji košta 1150 dolara. Treća firma, Ultra H2, prodaje dodatni vodik u obliku tableta koje se stavljaju u vodu.
Jedina provjera ove teorije na ljudima provedena je u Japanu na 31 ispitaniku. Svi su prijavili da su pijući vodu s više vodika bili “manje anksiozni i osjetili općenito bolju kvalitetu života.” Stručnjaci upozoravaju da ništa od navedenog nije dovoljno za izvlačenje zaključaka.
Nakon vode u bočicama, vode u kutijama, kokosove vode, inteligentne vode, funkcionalne vode, soda vode pojačane alkoholom…riječ je o još jednom trendu koji ispituje mogućnosti različitih psiholoških pristupa publici opsjednutoj zdravljem. Ono što se manje spominje jest utjecaj zagađenja, klimatskih primjena i nesavjeanih poslovnih praksi na kvalitetu i budućnost normalne, obične prirodne vode, one s dva atoma vodika u molekuli. I njenoj pametnijoj primjeni u prehrani i liječenju.