Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Divider Text

Zašto Plenković i Capelli lažu o ‘fantastičnoj i rekordnoj turističkoj sezoni’ kad službeni rezultati govore suprotno?

turizam

Dane hrvatskog turizma i sjednicu Vlade održanu ovog tjedna na Hvaru, predsjednik Vlade Andrej Plenković i ministar turizma Gari Capelli iskoristili su da se pohvale još jednom rekordnom turističkom sezonom. Capelli je nešto ranije ovogodišnje turističke rezultate nazvao fantastičnima.

Kako znaju svi koji su ove godine bili na moru i koji rade u turizmu i ugostiteljstvu, stvarnost je bitno drukčija. Evo što kažu službeni statistički podaci za prvih devet mjeseci ove godine.

Činjenica jest da je Hrvatska u prvih devet mjeseci zabilježila nekih 3,40 posto noćenja više u odnosu na lani. Međutim, taj je višak napravljen u prvih pet mjeseci 2018. godine.

U šestom, sedmom , osmom i devetom mjesecu, znači najjačim turističkim mjesecima, indeksi broja noćenja kreću se oko 101 posto. Rast je, dakle zanemariv. No još je gora struktura tog zaista zanemarivog rasta. Najveći rast indeksa broja noćenja zabilježili su OPG-ovi koji, međutim, primaju najmanje gostiju, tek desetak tisuća, što pokazuje da je taj podatak irelevantan.

Pad prometa u hotelima

S druge strane hoteli, koji bi već i zbog cijena morali biti najvažniji segment hrvatske turističke ponude, u lipnju, srpnju i kolovozu bilježe pad prometa. Njihov se indeks u usporedbi i s lanjskom godinom vrti između 97 i 98 posto.

U lipnju su hoteli zabilježili indeks od 97.14 posto (dakle, 2,86 posto noćenja manje nego lani). U srpnju su hoteli imali indeks od 97,6 posto (dakle, 2,4 posto manje nego lani). U kolovozu hoteli bilježe indeks od 98, 87 posto (1,13 posto manje nego lani). Tek u rujnu hotelski se broj noćenja izjednačio s lanjskim, i to s točno 100,03 posto.

Ni drugi važan segment hrvatskog turizma, kampovi, ne može se pohvaliti 2018. godinom. U lipnju ove godine kampovi su imali indeks od 90,3 posto, dakle čak 10 posto manje nego 2017. godine.

Okej, recimo da je to bilo zbog čestih kiša. U srpnju, kad je vrijeme također bilo nestabilno, kampovi su se izjednačili s prošlom godinom. Međutim, u toplom i suhom kolovozu indeks kampova pao je na 95,39 posto, dakle za 4,6 posto u usporedbi s prošlom godinom.

Ukratko, materijalna je činjenica da je u punoj sezoni u hrvatskim hotelima i kampovima boravilo manje gostiju nego prošle godine. Ne radi se, dakle, čak ni o stagnaciji kao što smo pisali tijekom ljeta, nego o padu turističkog prometa usred pune sezone, i to prema službenim, državnim podacima.

Hrvatska nije cjelogodišnja destinacija

Indeks posjećenosti hotela vratio se na stotku tek u rujnu, ali nije otišao u plus za više od 0.03 posto, što znači da je bilo potpuno pogrešno tvrditi kako će rujan postati najuspješniji turistički mjesec u Hrvatskoj (to se objašnjenje moglo čuti početkom kolovoza, kad je postalo jasno da sezona ne ide dobro).

Isto tako, potpuno je besmisleno govoriti kako srpanj i kolovoz nisu važni jer je Hrvatska, eto, postala cjelogodišnja turistička destinacija. U stvarnosti, otoci su već opustjeli, a početkom studenog na njima se zatvaraju skoro svi hoteli, koji će se otvoriti tek za Uskrs. Hoteli, kao i restorani, uskoro će se početi zatvarati i u kopnenim ljetovalištima.

Što je, dakle, istina o turističkoj sezoni 2018? Prvo, poslije višegodišnjeg značajnog rasta, došlo je do stagnacije ili pada u broju noćenja. Drugo, ti su loši trendovi bili osobito izraženi u lipnju, srpnju i kolovozu, dakle u tri od četiri najjača mjeseca u godini. Treće, loši su trendovi osobito pogodili najvažniji, hotelski sektor, jer su hoteli u ta tri mjeseca, prema službenim podacima, bilježili negativne indekse. Negativne su indekse u lipnju i kolovozu zabilježili I kampovi.

I četvrto, bespredmetno je tvrditi kako se predsezonom i posezonom može nadoknaditi ono što je izgubljeno u glavnoj sezoni, budući da se u glavnoj sezoni postižu najviše cijene hotelskih soba. Svako noćenje u glavnoj sezoni naprosto donosi više novca nego bilo koje noćenje u travnju ili svibnju ili listopadu.

S obzirom na sve ove činjenice, zaista je nevjerojatno i prilično neodgovorno da predsjednik Vlade i ministar turizma fantaziraju o rekordnoj i fantastičnoj sezoni.  Misli li zaista gospodin Plenković da je pad noćenja u hotelima i kampovima, dakle u ozbiljnom turističkom biznisu, obilježje rekordne sezone? No, kako znamo, u politici je nažalost apsolutno sve dopušteno.

ČOKOLADA
Plava
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
  • BUZZ
  • RESTORANI
  • VINO
  • HOTELI
  • MIKSOLOGIJA
  • KONTAKT
Sve sto stvarno trebate znati o gastronomiji
Dev & Hosting Plavi Pixel © 2023. Kult Plave Kamenice. All rights reserved.

Zašto Plenković i Capelli lažu o ‘fantastičnoj i rekordnoj turističkoj sezoni’ kad službeni rezultati govore suprotno?

by Kult Plave Kamenice time to read: 3 min