U objavi poslovnih rezultata u srijedu Heineken je objavio da će morati srezati 10 posto radne snage i u iduće dvije godine smanjiti troškove za 2 mlijarde eura kako bi povećao efikasnost i prilagodio se novim okolnostima na tržištu. U dijelu objave koji je privukao najveću pažnju, Heineken najavljuje da će se fokusirati na kategorije izvan piva, jer je pandemija “desetkovala prodaju.”
[adsense_content_v2]
Restrukturiranje će koštati oko 420 milijuna eura i trebalo bi smanjiti troškove plaća za 20 posto, ukinuti neke regionalne urede i lokalne operacije. Heineken je u 2020. imao neto gubitak od 204 milijuna eura. Za usporedbu, godinu ranije završio je s 2.2 milijarde eura profita. Prihodi su pali 16.7 posto zbog zatvaranja restorana, barova, klubova, pubova, koncerata, plaža i velikih sportskih natjecanja, gdje se prodaje najviše piva. “Utjecaj pandemije na naš biznis pojačali su lockdown i naša geografska izloženost, posebno u Europi” objasnio je direktor Heinekena Dolf van den Brink. Samo u britanskim pubovima zbog lockdowna su izgubili 191 milijun eura.
S druge strane, njihove platforme za direktnu prodaju Beerwulf, Six2Go i Drinkies lani su utrostručile broj narudžbi, a online prodaja kućnih sustava za točenje raste dvoznamenkastim stopama. No, prodaja piva pala je 8,1 posto a prodaja bezalkoholnih piva i pića te niskoalkoholnih napitaka, sustavno raste. Rast predvodi prodaja bezalkoholnog Heinekena 0.0 i Maltine u Nigeriji. Uprava Heinekena kaže da ove kategorije pića imaju “puno potencijala za rast” i planira ih širiti na svim svojim tržištima. Drugi fokus im je na hard seltzere, nevjerojatno popularnu kategoriju mineralnih voda s okusom pojačanih s malo alkohola. Heineken je hard seltzere lani lansirao u Meksiku i na Novom Zelandu, a ove godine najavljuje širenje na sva njihova tržišta. U Americi su u taj segment ušli u parterstvu s popularnim brendom Arizona. U novoj strategiji Heineken će koristiti svoje trenutne prednosti i koristiti mogućnosti novih brzorastućih kategorija pića