Torkul je jedan od prvih hrvatskih proizvođača maslinova ulja koji su počeli buteljirati svoje ulje. Torkul je dobio niz međunarodnih nagrada i zasluženo se nalazi na stolovima mnogih poznatih restorana, jer je ulje s etiketom Torkul zaista dobro do izvrsno. Torkul je, nažalost, nedavno odlučio napuniti malu seriju ulja sa zlatnim listićima. Radi se o točno 131 boci.
Zlatni listići pouzdani su znak težeg kiča u prehrambenoj industriji, kao i u gastronomiji izvan slastičarstva: zlato može funkcionirati u slastičarstvu kao dizajnerski element. No, u uljarstvu ili u proizvodnji vina zlato nema što tražiti. Zlato je bezmirisno, bezokusno i kao takvo suvišno u bilo kojem ozbiljnom ulju ili vinu (kao i na pizzi ili na steakovima ).
U Hrvatskoj već dugo postoje tvrtke koje prodaju maslinova ulja ii pjenušava vina sa zlatnim listićima. Riječ je o svojevrsnom turbofolku prehrambene i vinske scene, iza kojeg uglavnom stoje marketingaši a ne ozbiljni proizvođači. Ljudi koji se ne razumiju u hranu i vino poklanjaju boce sa zlatnim listićima svojom prijateljima i poslovnim partnerima, smatrajući valjda da su zlatni listići važniji i impresivniji od mirisa i okusa ulja ili pjenušca. U svakom slučaju, vjerojatno ne postoji gluplji način da na hranu potrošite više od 2000 kuna koliko koštaju bočice zlatnih maslinovih ulja nekih već “etabliranih” trgovaca zlatom i masnoćom.
Takvi nišni proizvodi postoje, naravno, svugdje ali se oni načelno, premda ima iznimaka, ne miješaju s kvalitetnom scenom ulja i vina. Stoga nam je još više žao što je Torkul, ozbiljan i dobar proizvođač maslinova ulja s Korčule, podlegao ovom kitsch waveu, i što je teže kompromitirao svoj dvadesetak godina građeni ugled ubacivanjem zlatnih listića u 131 bocu ulja.