Dolazak talijanskog Eurospina na naše tržište izazvao je rat diskontera. Najjači diskontni lanac u Hrvatskoj je Lidl, a tu je i Lidlova sestrinska tvrtka Kaufland. Lidl, razumljivo, ne želi dopustiti da ga Eurospin ugrozi, a Eurospin je u Hrvatsku ušao s najnižim cijenama koje smo ikad vidjeli pa je i Lidl morao početi dodatno spuštati cijena.
Prije nekoliko dana objavili smo članak o Lidlovoj i Eurospinovoj borbi za najniže moguće cijene pjenušaca, koje su se zaustavile na 11 kuna za bocu. Ali stanje s cijenama mesa još je mnogo drastičnije.
Prelistali smo aktualne Lidlove i Eurospinove kataloge. Sudeći po njihovu sadržaju, meso u Hrvatskoj nikad nije bilo jeftinije. Eurospin tako u siječanjskom katalogu promovira pileće batke i zabatke za 11 kuna po kilogramu, svinjske odreske za 23 kune po kilogramu i goveđa rebra za 28 kuna po kilogramu.
Lidl uzvraća pilećim prsima za dvadesetak kuna za pakiranje od pola kilograma (ovdje je riječ o čistom mesu, pa je ta cijena zaista ekstremno niska.) Lidl, nadalje, 450 grama mljevene svinjetine prodaje za nevjerojatnih 11 kuna, a kilogram govedine za juhu za 28 kuna.
Ove su cijene atraktivne za potrošače i predstavljaju vrlo snažan socijalni amortizer. Ali su loše i za proizvodnju hrane i za kvalitetu prehrane u Hrvatskoj. Domaći proizvođači mesa ne mogu proizvoditi piletinu, svinjetinu i govedinu po tako niskim cijenama. Što znači da rat cijenama mesa koristi samo uvoznicima i izravno oštećuje domaću proizvodnju hrane. Kvaliteta mesa koje se prodaje za 10 do 30 kuna za kilogram zapravo je katastrofalna. Radi se o najnižem rangu industrijske proizvodnje. Niske cijene privlačne su većini potrošača, ali zapravo nisu dobre ni za potrošače ni za domaću poljoprivredu.