Minibarovi u hotelskim sobama danas se smatraju prošlošću moderne hotelske industrije, osim kad je riječ o vrlo luksuznim hotelima. Minibarovi su u hotelske sobe ušli u prvoj polovici 70-tih godina. Ideja da gost u sobi na raspolaganju ima dobra pića i zabavne snackove u početku je donosila toliko veliki novac (hongkonškom Hiltonu ukupni je prihod porastao za pet posto), da su minibarovi uskoro postali standardni dio opreme hotelskih soba skoro svih kategorija, osim najnižih. Taj se model, međutim, istrošio.
Kako navode stručni članci na web stranicama specijaliziranima za hotelsku industriju, istraživanja provedena unatrag desetak godina pokazuju da većina hotelijera minibarove smatra “noćnom morom” te da svega 20 do 30 posto gostiju želi minibarove u svojim sobama.
Razlozi zbog kojih hotelijeri više ne žele minibarove sasvim su jasni. Prvo, dio sadržaja iz minibara završi u smeću ako se na vrijeme ne konzumira, što hotelu donosi čisti gubitak. Drugo, gosti masovno kradu robu iz minibarova. I treće, održavanje neautomatiziranih minibarova u velikim hotelima zahtijeva dosta fizičkog rada. Uzmu li se u obzir sve ove činjenice, minibarovi više nisu profitabilni.
Gosti, pak, ne vole minibarove jer više ne žele plaćati visoke cijene za loša pića i čips iz supermarketa . Pa ipak, jasno je da pića u sobi neće nestati iz hotelske industrije, jer su dijelu gostiju prilično neophodna. Kao modernije opcije od minibarova, trenutno se spominju mali enomati, koji su u nekim hotelima povećali potrošnju vina za 25 do 30 posto, te hotelske trgovine s dugim radnim vremenom, gdje gost može kupiti piće za sobu po korektnim cijenama. Londonski Hoxton na recepciji prodaje vina , šampanjce i čokolade od 0 do 24.
Međutim, ako hotel već ima minibar, najgore što mu se može dogoditi jest da ima vrlo loš minibar, jer vrlo loš minibar naprosto vrijeđa goste i dezavuira imidž hotela, osobito ako je riječ o hotelu s pravih pet zvjezdica. Karakterističan je primjer splitski hotel Park.
Park na Bačvicama daleko je najbolji hotel u gradu s premalo velikih hotela. Posluga je dobra, sobe odlične, kupaonice luksuzne. Minibar je, međutim, katastrofalan. Sinoć smo u minibaru sobe na četvrtom katu Parka s lijepim pogledom na grad, zatekli dva vrlo loša piva, bezvezno crno vino u bočici od dva deci i niz trećerazrednih jakih pića, s iznimkom Hennessyja.
Takav minibar pripada hotelima s tri, a ne s pet zvjezdica, i zaista ga je bolje nemati nego kompromitirati ugled hotela. Posebno je zanimljivo da su minibarovi u Parku prije dvije godine, kad smo ondje zadnji put spavali, bili puno atraktivniji, pa su, među ostalim, sadržavali i Billecart Salmon u bocama od 0,375. Danas imaju bazični šampanjac u neupotrebljivim bočicama od dva deci. Sadašnji sadržaj Parkova minibara gosta tjera da se upita vrijedi li jedna noć u tom hotelu skoro 2000 kuna, i to po rujanskim cijenama, koje su bitno niže od ljetnih.