Anonimna grupa stručnjaka za whiskyje, čiji članovi zajedno imaju više od 200 godina iskustava, stoji iza novog neovisnog brenda škotskog whiskyja genijalno nazvanog Whisky Illuminati.
Projekt je ideja suvlasnika i direktora tvrtke Colonsay Beverages Keitha Bonningtona i marketingaša Stephena Gormana. Oni su angairali panel svjetskih stručnjaka za whiskyje da izabreu najbolje single cask whiskyje za buteljiranje pod etiketom Whisky Illuminati.
Navodno je riječ o “najuglednijim i najcjenjenijim nosevima i nepcima u industriji.” Traže whiskyje koji se “razlikuju jedni od drugih ali se mogu nadopunjavati u serijama.” U svakoj Whisky Illuminati kolekciji bit će tri ili više različita whiskyja.
Keith Bonnington tvrdi da je ovaj brend rezultat grupne opsesije kvalitetom i ljubavi prema dobrom škotskom whiskyju. “Naši članovi ne trebaju pažnju javnosti, mi samo želimo na tržište dovesti izuzetne whiskyje. Bez ograničenja u duljini odležavanja i stilu, svaki Whisky Illuminati je prvoklasan i istodobno upotpunjuje ostale u kolekciji,” kaže.
Prva kolekcija nazvana Candlelight Series sastoji se od četiri single malta i rezultat je detaljnog istraživanja destilerija u Speysideu. Prvi je Mortlachov whisky iz 1988. odležan u buttovima, španjolskim hrastovim bačvama za sherry od 500 litara. Drugi je Linkwoodov iz 1988. odležan u hogsheadima (225 litara) od američkog hrasta. Treći je iz 1997. iz destilerije Clynelish odležan u istim bačvama, a četvrti je whisky iz Glentauchersa iz 1997. odležan u 200-litarskim bačvama od američkog hrasta.
Svaki košta oko 350 dolara i sve je, naravno, pažljivo brendirano. U centru pažnje su tajnovita “soba za kušanja” u kojoj se biraju whiskyji, pečati i simboli, dok se boce prodaju s etiketama dizajniranima kao da su ispisane ručno, s voštanim pečatima i zavezane konopcem.