Sutra je treći četvrtak u jedanaestom mjesecu. Dan kad se na tržište pušta Beaujolais Nouveau, mlado vino napravljeno karboničkom maceracijom od sorte gamay. Beaujolais Nouveau vjerojatno je prvi globalno uspješni marketinški projekt u povijesti svjetske vinske industrije. Francuska je propaganda od tog jednostavnog, laganog, voćnog vina s jakim mirisom po kaugumama, uspjela napraviti internacionalni spektakl: u najbolje dane beaujolaisa, treći četvrtak u studenom, na cijelom se Zapadu obilježavao kao dugo iščekivani vinski blagdan, koji se pomagao prodati stotine i stotine milijuna buteljki.
I ta je moda trajala desetljećima. Ona se proširila i na Hrvatsku, pa su početkom dvijetisućitih neki vodeći istarski vinari proizvodili i veselo promovirali svoj novello.
Danas je Beaujolais Nouveau u određenom povlačenju, dijelom i zbog loše kvalitete većine vina. Međutim, Chateau des Maladrets, koji smo prekjučer kušali, dramatično se razlikuje od tipičnog mladog beaujolaisa. To je vino nabildano alkoholom ( 13,5 posto ), relativno gusto, nipošto prevoćno i nekako ozbiljno i zaista vinsko. Riječ je o beaujolaisu koji nam vraća razlog da se veselimo trećem četvrtku u mjesecu i svakako najkarakternijem nouveau koji smo probali unatrag nekoliko godina.