Luka Radiček mlad je ali iskusan profesionalac. Ovaj diplomant zagrebačkog Agronomskog fakulteta iza sebe ima već niz berbi Korlata, jednog od najuspješnijih hrvatskih vinskih brendova. Gospodin Radiček došao je u Badel 2014. godine, čim je završio fakultet. Prvo je radio u Križevcima i u Nespešu blizu Zagreba, a zatim u Badelovoj vinariji u Daruvaru.
Već 2016. došao je u vinariju u Benkovac gdje je naslijedio Juraja Sladića, jednog od najtalentiranijih dalmatinskih enologa novije generacije (Sladić sada radi u Testamentu). Radiček je samostalno odradio četiri berbe Korlata, 2017, 2018, 2019, i 2020, što znači da je odgovoran za sve Korlate koje ćemo piti u narednih četiri ili pet godina. I onda je, odjednom, prešao u PPK Orahovicu. Što se čini čudnim, ali nije.
Luka Radiček, s kojim smo ovih dana razgovrali u Esplanadi, baš kao i nogometaši koji mijenjaju klub kaže da mu je “u Badelu bilo dobro ali je trebao novi izazov u karijeri.” U ovom slučaju to nije fraza.
Orahovica je vinarija s velikim potencijalom, koja se desetljećima zadovoljavala proizvodnjom široko dostupnih vina od grožđa iz vinograda s jako visokim prinosima.
Zanimljivo je da je i u tom režimu proizvodnje Orahovica osvojila više važnih međunarodnih priznanja, uključujući i nekoliko Decanterovih medalja. Orahovička Vrhunska frankovka koja i dalje košta manje od pedeset kuna, spada među izvrsne vrijednosti za novac na domaćoj vinskoj sceni.
E sada, prije više od godinu dana Orahovica je odlučila podići kvalitetu i promijeniti protokole u vinogradima i u podrumu. Prvi snažan izraz novog kursa stare slavonske vinarije jest nedavno promovirana linija Martin Albus, koja je skuplja od svih drugih orahovičkih vina (ali i dalje zparavo nije skupa) i koja se prvenstveno obraća restoranima, barovima i hotelima.
Luka Radiček trebao je, dakle, stvoriti cijelu novu liniju vina, što uistinu jest izazov kojeg je novi orahovički enolog prilično uspješno svladao.
U narednim godinama Radičeka čeka još kompleksniji zadatak: kako podići kvalitetu svih orahovičkih vina, a zadržati niske cijene buteljki i profitabilnost vinarije. Riješi li ovu jednadžbu, Luka Radiček mogao bi postati zvijezda.